Temat: [LANOS] NIEDOMAGA !!! /
Wysłano: 2009-03-20, 19:25 / Wiadomości: 3 / Odsłon 202  
Witam
Wiem , że temat często się przewija natomiast wszystkie opcje naprawy wyczerpałem. Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Daewoo Lanos 1,6 16V. 99r. przejechane 100tys. KM
Problem polega na nierównych obrotach + kopcenie z rury na biegu jałowym na zimnym silniku TYLKO na benzynie (chodzi jak traktor). Po 5-10min jak silnik się nagrzeje pracuje idealnie. Gaz OK. Początkowo pracował źle również na ciepłym silniku ale po wymianie poniższych części dzieje się to tylko na zimnym silniku:
1. Filtr paliwa x3
2. Wtryskiwacze
3. Pompa paliwa
4. Poszedł napinacz paska rozrządu wiec zrobiłem wymianę wszystkich zaworów, palnowanie głowicy, komplet uszczelek w tym pod głowicą, termostat, czujnik temperatury,
5. Świece + przewody
6. Silnik krokowy + czyszczenie dokładne przepustnicy + czujnik położenia przepustnicy OK.
7. Reset komputera (F5 lub klemy)
8. Lambda ok. – i tak bez znaczenia na zimnym silniku
9. Katalizator wypróżniony
10. Czujnik recyrkulacji spalin zaślepiony
11. Wiązka przewodów gdzie często występuje problem wg opisujących podobny problem sprawdzona.
12. Programowanie biegu jałowego też nic nie pomogło.
Z góry dziękuje i proszę o Wasze opinie jak można to naprawić.

     

Temat: [lanos] urwany pasek rozrządu branie oleju /
Wysłano: 2009-01-07, 12:54 / Wiadomości: 38 / Odsłon 1277  
Cytat

Niestety wcale silniki 1.5 8V z Nexii i 1.5 8V z Lanosa nie są takie identyczne Są jedynie mocno podobne...

Cytat
Były oczywiście przypadki, że po zerwaniu paska w tych silnikach nic się nie działo, ale nie raz zdarzyło się także, że po awarii rozrządu właściciele musieli remontować silniki 8V. Pierwsza wyrwana z kontekstu opinia -


Dobrze, to teraz powiedz mi, tak na logike Myslisz, ze Fabryka wypuszczala 1.5 8v te same silniki i jak im sie reka ulozyla , to sa kolizyjne lub nie?

Tak teraz sobie pomyslalem nad tym wszystkim i ZAKLADAJAC ze zdarzaja sie przypadki posiadanych Lanosow od nowosci z silnikami 1.5 8v z wiadoma historia w 100%, ktora SA kolizyjne, to moja teoria wyglada w ten sposob;

Jak wiadomo byly dwie wersje 1.5 8v - 75 (Nexia) i 86KM (Lanos) <nie licze 79-konnej wersji bez EGR w Nexii>.
Roznily sie tym, ze 86-konna wersja miala ostrzejszy walek, bardziej doprezona glowice, inny kolektor dolotowy i oczywiscie inny troche program w ECU

Pogrubilem elementy ktore moglyby miec ewentualny wplyw na kolizyjnosc tego silnika.

Znajac Daewoo, ktore bardzo czesto pakowalo do aut to co pod reke wpadlo <w swojej Nexii np znalazlem czesci m.in. z Racera > to bardzo mozliwe jest, ze pakowano i takie i takie silniki czasami. I stad moze sie brac to, ze niektore, niby te same 8v sa kolizyjne, a niektore nie <pomijajac przypadki w ktorych user np nie jest swiadom tego, ze mu za mocno hglowice zlizali przy wymianie UPG> ;)Pzdr

Temat: [Scenic II phI] Ile kosztuje wymiana rozrządu w 1.5 dCi-74 K / Forum: Mech.-Ogólne - Scenic II
Wysłano: 2009-04-23, 23:03 / Wiadomości: 12 / Odsłon 655  
Ja wymieniałem w nowo otwartym Centrum motoryzacyjnym przy plejadzie na środuli. Nie mam wyrobionego zdania jeszcze na ich temat ale obsługa jest ok.

Miałem problem bo dziwny dźwięk słyszałem po wymianie rozrządu u nich jakby coś o coś tarło. Okazało się, że to pasek tarł o obudowę. Dźwięk słyszalny na luzie na zewnątrz i w kabinie. Od razu do nich pojechałem i poprawili bez kosztów w godzinę.

Nie mają jak narazie odpowiednich urządzeń do ustawiania rozrządu ale mają się zaopatrzyć. Rada - zadzwonić wcześniej i sprawdzić lepiej czy już mają. Jakby ktoś tego nie zauważył (ktoś nie znający się kompletnie na silnikach i jego odgłosach) to wtedy krzyżyk na silnik może postawić. Wszystko jest ok teraz.

UWAGA:. Jest tam jeden gość w pomarańczowym habicie (mechanik), który chyba lubi wmawiać ludziom pewne wady części )) - ostro go potraktowałem za to i się chyba obraził ale durnia to ja z siebie robić nie lubię. Skoro coś słysze, że jest nie tak zaraz po wymianie rozrządu to niech mi nie wmawia, że to wina (tak sugerował) paska alternatora.

Jak już wielu pisało o tym - przypominam. Zanim pojedziecie do warsztatu to teorii trochę warto poczytać i Was również na forum.

Wała z nas wtedy nie zrobią

Temat: Problem z axr / Forum: Forum Techniczne
Wysłano: 31-07-2008, 22:08 / Odsłon 136  
Witam wszystkich. jestem nowy na forum.
Probowalem szukac czegos podobnego do mojego problemu.
Moj motor to 1.9 TDi AXR. Od jakiegos czasu cos dziwnie zgrzytalo, piszczalo lub jakby szuralo pod maska. Myslalem ze to moze napinacz paska, albo moze jakies lozysko. autko 5tys km po wymianie rozrzadu wiec myslalem, ze to moze to.
Bylem u goscia ktory robil wymiane i on stwierdzil ze to nie mozliwe i podal mi ze to padla KLAPA REGULACYJNA oczywiscie od razu rzucil, ciezko z ta czescia bedzie i musze sam szukac. A i jeszcze wspomnial szykuj poltoraka PLN.
Troche poweszylem w temacie i na 80% moze byc to ta czesc.
Wedlug serwisu:
Klapa regulacyjna - 038 128 063 G

Moze ktos juz sie spotkal z podobnym przypadkiem. czy jest mozliwe, ze to wydaje z siebie taki pisk. Czy zostaje tylko wymiana na nowa, a moze da sie regenerowac. Dzieki za wszelakie propozycje. Ostatnio auto ciezko pali i w ogole zbiera sie jak cinquecento 700 . Normalnie porazka. Nie da sie jezdic.

Najwidoczniej nikt nie spotkal sie z podobnym problemem. Moze ktos sie orientuje czy mozna ta klape regulacyjna przeczyscic albo cos podobnego.
Dziekoweczka jakies pomysly, bo autem nie da jezdzic.

Temat: MK III Golf 1.9 Tdi 1995 sprzedam / Forum: Sprzedam auto
Wysłano: Czw Kwi 23, 2009 18:35 / Wiadomości: 1 / Odsłon 319  
Witam mam na sprzedaż wspaniały samochód jakim jest golf III z wyśmienitym silnikiem 1.9 TDI stan oceniam na bardzo dobry - a ten minusik tylko ze względu na rdzewke na klapie z tyłu samochód pali w mieście około 5,5 - 6 l ropy na 100 km no chyba że się w niego podusi mi jeszcze więcej niż 6 nie spali nie katuje samochodów samochód po wymianie płynów olei i paska przy 185 tyś nie bierze oleju pali na dotyk nie poobijany przydałaby mu się drobna kosmetyka wiadomi 1995/96 to już nie nowy samochód silniczek nie ma wycieków nie myty nie był uderzony nic nie stuka nie puka sprawuje się idealnie doskonale przyśpiesza posiada każdą nakładkę na każdą śrubkę samochód w Polsce od 8 miesięcy dorzucam do autka zawieszenie sportowe firmy weitech jeszcze w nim nie zakładane do obejrzenia w Chojnicach 100 km od Bydgoszczy. polecam z czystym sumieniem cena do negocjacji numer 791779107 Michał Oczywiście zarejestrowany i ubezpieczony cena jaka mnie interesuje to 8600 do neg. pozdrawiam.

http://img260.imageshack....ge=p1000580.jpg
http://img528.imageshack....e=596409648.jpg
http://img90.imageshack.u...=5964096482.jpg
http://img90.imageshack.u...=5964096483.jpg
http://img90.imageshack.u...=5964096481.jpg
http://img90.imageshack.u...=5964096485.jpg

Temat: pasek klinowy / Forum: Porady, problemy techniczne
Wysłano: Nie 10 Maj 2009, 08:35 / Wiadomości: 3 / Odsłon 123  
Zgadza się to może być rolka. U mnie było identycznie, piszczał i piszczał. Szkoda tylko, że mój mechanik zaczął najpierw od kółka przy alternatorze, później paska, a na końcu napinacza.. Po wymianie tego ostatniego piszczenie ustało.

Temat: Ciągły pisk spod maski!!! / Forum: Porady, problemy techniczne
Wysłano: Wto 03 Mar 2009, 19:46 / Wiadomości: 10 / Odsłon 787  
jestem na forum nowym użytkownikiem fiata punto
i miałem podobne problemy po wymianie pasków
klinowych. Okazało się że ten dzwięk wydobywa się
z koła pasowego klimy po powtórnej wymiane paska
wszystko się uspokoiło

Temat: [Megane II phI] [1,5 dci] koło pasowe alternatora / Forum: Mech.-Ogólne - Megane II
Wysłano: 2009-05-06, 13:40 / Wiadomości: 16 / Odsłon 1051  
Po wymianie koła alternatora (fachowo to się chyba nazywa sprzęgiełko alternatora) pierwszego dnia było ok. ale następnego zaczęło piszczeć, nie wiem tylko czy to koło czy pasek. Jak popryskałem WD 40 oczywiście tylko trochę to przestało. Ale jak przejechałem z 10km to znów piszczy. Ma ktoś może recepte na ten problem. Zastanawiam się czy nie wymienić paska, choć jest jeszcze w dobrym stanie.

Temat: [C5 2,5TDI AYM] 38tyś.km.od wymiany rozrządu i awaria!pomocy / Forum: Silniki wysokoprężne.
Wysłano: 2009-04-03, 14:43 / Wiadomości: 31 / Odsłon 1174  
meszrum bardzo Ci dziękuje za tak fachowe wyjaśnienie sprawy. Jestem Ci naprawdę wdzięczny. Trochę mi to poprawiło nastrój... Tak jak pisałem wcześniej warsztat Bosch'a, w którym serwisowałem auto potem po wymianie rozrządu nie wymagał takiej kontroli, bo byłem po niespełna 15tyś km i specjalnie o to pytałem (podchodziłem do tego na poważnie i nic nie "olałem") ale skoro kierownik tego drugiego Bosch'a poinformował mnie,że kontrola nie jest konieczna to tym się sugerowałem.
Koledzy sprawa z autem jest bardzo poważna
Może zacznę od tego, iż zamówiłem kilka dni temu części do rozrządu w ASO i tam dają gwarancje na 120tyś. ale jak się okazało po wstępnych oględzinach silnika (bez zdejmowania obydwu głowic) uszkodzony jest wałek rozrządu i zawory również dostały. Auto wczoraj oglądał rzeczoznawca, którego nająłem i znalazł usterkę która to najprawdopodobniej spowodowała: zatarła się jedna z rolek prowadzących (która oczywiście była wymieniana) i widać na niej delikatnie przyklejone kawałki gumy z paska który się na niej ślizgał (dlatego też poczułem przez moment zapach przypalonej gumy) no i z tego co mi rzeczoznawca powiedział na pompie wody powstał duży luz. Niestety na tą chwile nie potrafię nic więcej powiedzieć, bo gotową ekspertyzę rzeczoznawcy będę miał dopiero w poniedziałek, a wczoraj tak w biegu tylko z nim rozmawiałem. Auto znajduje się teraz w Bosch'u w którym ten rozrząd był robiony i maja tam zdjąć głowice, ocenić co poszło i przeprowadzić wstępny kosztorys naprawy. Wszystko wskazuje na to, że będzie to bardzo drogo i ciekaw jestem czy silnik po tym wszystkim będzie działał tak jak przed awarią. Z tego co się orientowałem to może okazać się, ze taniej wyjdzie wymiana silnika... no ale poczekajmy na dokładne oględziny usterek...
jak myślicie dobrze się stało, że auto znajduje się teraz w tym bosch'u w którym był robiony rozrząd, czy może lepiej dać auto do innego, bezstronnego warsztatu??

meszrum zapomniałem dodać, że na wszystko co było robione wtedy z rozrządem mam fakturę. Na niej właśnie jest napisane o konieczności kontroli co 15tyś, ale mi się wydaje, że jest to nieprawne i będzie trzeba to zbadać, bo skoro producent daje gwarancje na podzespoły na jakiś tam przebieg (w tym przypadku 60tyś, jakoś to przegapiłem początkowo i jestem w szoku, ze tak mało) to warsztat nie powinien wymagać kontroli kilkakrotnie w tym okresie... a na dodatek inny warsztat z sieci bosch robiący rozrząd na tych samych podzespołach nic takiego nie wymaga... To tak jakbym poszedł kupić telewizor z dwu letnią gwarancją, a sprzedawca kazałby mi co miesiąc przyjeżdżać sprawdzać w sklepie czy działa on prawidłowo i na dodatek trzeba jeszcze płacić za takie kontrole.

Temat: Silnik szarpie podczas przyspieszania 1.7CDI / Forum: Silniki diesla
Wysłano: Nie 15 Mar 2009, 17:18 / Odsłon 279  
Witam,
po wymianie oleju, uszczelki pod wtryskiwaczem, paska wielorowkowego i pompy wodnej mam dziwny problem. W zakresie obrotów 1800-2100 podczas przyspieszania silnik drga i szarpie. Lekko, ale przeszkadza. Nie ma problemu z mocą na wyższych obrotach, ale w tym zakresie jest to denerwujące. Auto ani więcej nie pali, nadal szybko da się rozpędzić.
Proszę o pomoc, albo choćby wskazówki.
Z góry Dziękuję.
Piotrek

Temat: JAką Maree wybrać??? / Forum: Porady, problemy techniczne
Wysłano: Sro 25 Mar 2009, 09:00 / Wiadomości: 40 / Odsłon 2224  
marea z silnikiem 1.9 td 100 posiada napewno pompe wody napedzana paskie rozrzadu, przy wymianie paska w warsztacie znajomego powiedzial mi odrazu ze nie da mi gwarancji jezeli nie wymieni pompy wody bo to jestczesc uzywana a wszystkie rolki i pasek nowe wiec wymienilem i pompe wody koszt os kolo 160 zloty. gwarancja byla na 3 misiace lub 10tys.

A 10 zlotych raz na 60 tys mozesz wyminic nic sie nie stanie ale jak jest dobra to nie koniecznie musisz wymieniac.

Temat: Fucked up & Druciarstwo by Madafaka / Forum: Forum Techniczne
Wysłano: 15-10-2007, 08:42 / Wiadomości: 204 / Odsłon 141409  
Witam

Takie oto znaczki zastałem przy demontażu pokrywy rozrządu w LT-ku.

Nie wiadomo, co autor miał na myśli.
Natomiast napęd pompy wtryskowej wyglądał tak:

Z relacji klienta wynikało, żę przy wymianie rozrządu nie wymieniono paska napędu pompy.
I tak to sobie latało, przestrajając kąt wtrysku.

Pozdrawiam

Temat: Brak mocy w beznynie, OK na gazie. / Forum: Porady, problemy techniczne
Wysłano: Wto 12 Maj 2009, 12:24 / Wiadomości: 2 / Odsłon 151  
Udało sie.
Okazało się że to jednak przepływomierz powietrza.

Po wymianie - jak ta Disca zapitala

Niestety, okazało sie że zaczęło wyć łożysko w jednej z rolek napinacza paska.... Ale jak zmienię to będzie git:)

Pozdrowienia dla wszystkich Discoteciarzy

Temat: Wiosenna dolegliwosc Kliperkow - falujace obroty / Forum: 1G OGÓLNE
Wysłano: 2008-06-30, 21:17 / Wiadomości: 20 / Odsłon 4171  
Witajcie!

Miałem to samo obroty wachały się między 800 a ok 1300 i w moim przypadku przyczyną był przesunięty zapłon o 3 zęby oraz pasek balansowy w trzech częściach spruty leżał w obudowie rozrządu i silnik chodził bez balansu. Po wymianie wszystkich pasków, ustawienie zapłonu i założeniu paska balansowego wskazówka spoczywa na 1000obr/min i silnik pracuje jak igiełka. Pozdro.

Temat: Sprzedam Golf III / Forum: Sprzedam auto
Wysłano: Wto Kwi 28, 2009 17:00 / Odsłon 238  
Wspomaganie kierownicy, elektryczny szyberdach, centarlny zamek+pilot, 4 opony letnie, 2 nowe opony zimowe, auto 2 lata w kraju, Użytkowany przeze mnie od 5.2008

Nowa instalacja gazowa 6.2008 TARTARIN drogi lecz skuteczny z vis-eco w kusiętach,
Spalanie: miasto 8L, trasa 6,5L, lpg x2L, (46zł=280~305km)

Mam 23 lata, nie palę, pracuję i studjuję zaocznie. Dziennie podrużuję autem do pracy 36km dlatego auto jest przeze mnie zadbane, nie "tuningowane".
Polecam osobą szukającym "auta na początek". Auto nie ma problemu z zapłonem, milutko mruczy, stosunkowo mało pali, silnik nie żyłowany odwdzięcza się dynamiką, tani w ekspoatacji.

Auto prawdopodobnie jest po wymianie silnika, moj motor z oznaczeniem AMM czyli 1.8, oryginalnie na budzie widnieje ABD z silnikiem 1.4

Wprowadzone zmiany:
Wymiana uszczelki pod glowicą + kompletny remont glowicy wraz z zaworami, nowa uszczelka pod deklem, instalacja gazowa LPG, nowa sonda lambda, wymieniony kolektor wydechowy, nowa linka sprzęgła, 2.2009 wymiana oleju + filtr paliwa oraz powietrza, nowy filtr kabiny, nowa złączka tłumika, nowe wieszaki tłumika, nowe sintebloki, wymiana paska wspomagania, nowy kruciec wody, wymienione łożyska alternatora, wymieniona pompa wspomagania, nowa antena z wzmacniaczem syganłu, nowe głośniki na podszybiu marki boschmann, nowe głośniki w dzwiach Blaupunkta, nowe kierunkowskazy, wymiana szyberdachu na sprawny, nowy meszek i gałka biegów (oryginalną czarna także mam

Silnik czysty bez wycieków oleju lub petrygo (nie myty oczywiście:), następna wymiana rozrządu przy 200 000 tyś km,

Wnętrze zadbane, czysta tapicerka.

Lakier:
Na dzwiach od kierwocy przy szybie widoczne parchy
Na tylniej klapie pod szybą małe parchy
Na przedniej masce widoczne ubytki claru (bezbarwna powłoka)

Więcej szczegółowych zdięc wyślę na pocztę.

CENA:7500

Więcej szczegółowych zdięc wyślę na pocztę.
http://images39.fotosik.p...53aa6f98b6m.jpg
http://images50.fotosik.p...f684ba6ebcm.jpg http://images43.fotosik.p...53df711b52m.jpg
http://images48.fotosik.p...7dd704a62em.jpg

http://images46.fotosik.p...f67e1de551m.jpg
http://images46.fotosik.p...72e07db33em.jpg
http://images50.fotosik.p...7ba3ec449em.jpg http://images49.fotosik.p...dc58ca8126m.jpg

Temat: uszczelka pod głowice / Forum: Sunny
Wysłano: Sob 05 Maj, 2007 13:02 / Wiadomości: 20 / Odsłon 646  
jestem między 1 a 2 tysiącem po wymianie, nie jeżdżę dużo. Zwiesiłem się, że to kupiłem, jakbym kupił toledo albo golfa III tdi to bym sobie brykał auto by miało kopa i spalało by 6l ropy. Ale nie wiedziałem o tych mecyjach. Teraz jak coś z uszczelką się stanie to plan już mam - sunny trafi na allegro do licytacji od 1zł a ja przywiozę sobie paska B5. I tyle. Nara.

Temat: Ford Probe / Forum: Ford Probe
Wysłano: 2004-05-19 09:46 / Wiadomości: 20 / Odsłon 808  
Cytat
Rysiek, ale Ty nie masz osłon paska rozrządu!!!



Nie mam i nie chce mieć bo mam napinacz mechaniczny i mogę go kontrolować , z osłonami byłoby trudniej, mam od Greyga osłonę pod silnikiem i ona mi juz wystarcza nie jeżdże po błocie ani w rajdach off road, hehe Trzeba tylko uważać i zabezpieczyć pasek przy wymianie oleju żeby się na niego nie polało A z osłonami też numery widać

Temat: Hardware, Sterowniki / Forum: Hardware, Sterowniki
Wysłano: 11.12.2008 (Cz) 20:01 / Wiadomości: 8 / Odsłon 199  
Ok Problem rozwiązany właściwie sam się rozwiązał po wymianie płyty na Asusa P5Q z kontrolerem ICH10R i zmianie paska Strip Size z 64 na 32Kb.
Niżej zamieszczam wyniki z HD Tach.

I z włączonym "Write-Back Cache"

Temat: [N16] Rozrząd 2,2 dCi / Forum: Almera
Wysłano: Czw 18 Paź, 2007 10:39 / Wiadomości: 9 / Odsłon 676  
Witam Panów
No ja mam 2.2 dci 122 tyś ( mam 0d 110 tyś go) przejehane i wymieniłem olej na 5-40 syntetyk shela, był lany taki tylko Castrola do tej pory i po wymianie przy 116 po przejehaniu jakiś 5 tyś właśnie mam odgłosy metaliczne w silniku właśnie paska Rozrządu i to na ciepłym silniku własnie i w przedziałąch 1900 to 2100 obrotów. co mam zrobić????

Temat: I Generacja / Forum: I Generacja
Wysłano: 2005-06-05 19:43 / Wiadomości: 11 / Odsłon 495  
hej

mam wymieniony pasek rozrządu i przejechałem na nim około 50 tys km.
od samego początku po wymianie słychać głośniejszą pracę rolki napinającej (rolka nie była wymieniana).
Zastanawiam się czy można wymienić samą rolkę, oraz napinacz (?) bez wymiany paska - czy lepiej robić to w kpl., a jeżeli można to czy warto kupić w jc.

pozdrawiam

Temat: II Generacja / Forum: II Generacja
Wysłano: 2008-10-29 09:47 / Wiadomości: 23 / Odsłon 1038  
Witam
Ja spotkałem się z czymś takim u znajomego ...... padł mu napinacz hydrauliczny od paska rozrządu i paseczek przeskoczył o jeden ząbek i był właśnie taki efekt 5tyś. obrtotów ...
Po wymianie paseczka z resztą : rolki , pompa w... , napinacz ,...., autko śmiga
Wniosek : sprawdź ustawienie rozrządu

Temat: # Tuning / Mechanika # / Forum: # Tuning / Mechanika #
Wysłano: 18 mar 2008, o 18:00 / Wiadomości: 22 / Odsłon 568  
Vtec, żadnych obcych dźwięków nie zauważyłem...
Sprawdzałem jeszcze napięcie paska, ale jest ok...
desmo, Sprawdzę te gumy...zobaczymy.
Bazylos, Ja mam 205/55/16 ale to nie to ...Bo kolein brak i autem mi nie rzuca, tylko szarpnie czasem kierą...Ale w pewnym stopniu można ten efekt do tego porównać.Czyli jakby koleina, albo utrata przyczepności któregoś z przednich kół, albo jakby ktoś kopnął w koło - coś w tym rodzaju.Taki drobny szarp
Wymienię opony na letnie i przy okazji zrobię diagno podwozia...Jak nic nie znajdą to wymienię płyn od wspomagania (lub doleję) i zobaczymy.Póki co dzięki serdeczne za rady.

[ Dodano: 2008-03-19, 18:13 ]
Dzisiaj przeżyłem straszny szok...ciarki mnie przeszły i serce stanęło dęba...Jadę sobie kontrolnie jakieś 60 km/h i jak mi nie zacznie miotać kierownicą....Dobrze że ją obiema rękami mocno trzymałem bo nie wiem co by było... i po chwili w lewym przednim kole straszne Łup,łup,łup,łup....Aż musiałem zjechać...Zajrzałem pod maskę - nic, skręciłem na maksa koła, po omacku pomacałem gumy i wahacze, pooglądałem i nic...No to jadę dalej powolutku...I nagle cisza...Zajechałem na diagnostykę podwozia - nic nie znaleźli...żadnych luzów, łożyska w porządku.....NIC..What da fuck Czy możliwe, że jakiś kamień po prostu mi tkwił gdzieś w kole?Czy to mogła być przyczyna?Czy mam rozbierać auto?Błagam doradźcie bo chce jeszcze pożyć z tym autem...

[ Dodano: 2008-03-20, 16:44 ]
No więc co następuje...Dzisiaj rano jadę sobie do roboty i gdzieś po około 15 km tak mi nawalała kiera że mocno się musiałem zapierać...I potworny stukot z okolic koła...Ledwo co do mechanika dojechałem - Przyczyna? Wyorał mi się przegub od koła...Wymieniony - godzina roboty i po strachu...Mechanik mi powiedział że jeszcze jakieś 5 może góra 10 km i laweta....ufff, już po strachu.Problem rozwiązany, gdyby ktoś miał kiedyś (odpukać) podobny problem to służę informacjami.
Dzięki all.
OUT.

[ Dodano: 2008-05-14, 21:19 ]
Otóż słuchajcie.Od wymiany tegoż przegubu przy ruszaniu ucieka mi kierownica w lewo...Z czasem próbowałem się do tego przyzwyczaić...Aż do dziś kiedy tenże odchył kiery przy ruszaniu to jakieś 5 centymetrów...po prostu przy ruszaniu wyrywa mi kierownice (w lewo).Dodam że wyważanie kół jest OK, ciśnienie w oponkach książkowe...Czy ktoś wie czy po wymianie przegubu trzeba ustawiać geometrię, zbieżność może?
Bo już nie mam pomysłu co to może być...

Temat: 2.0 diesel (Primera p10) / Forum: Porady eksploatacyjne
Wysłano: Wto 02 Sty, 2007 22:33 / Wiadomości: 3 / Odsłon 214  
dzieki panowie teraz juz wiem że kupić mam inny
ps. ja na wałek od strony paska rozrządu kupiłem oryginalny nissana 34x48x8 (54 zł) ale po fakcie sie dowiedziałem że może być też węższy gr. 7mm - zamiennik za 8zł.
ps. 2 może komuś taki potrzebny to oddam tanio

ps. 3
nie bede miał wiekszych problemów z ustawieniem pompy jak była przy wymianie zimeringu ... aby czasem jej nie przestawić?

Temat: koło rozrzadu / Forum: Primera
Wysłano: Pią 05 Sty, 2007 17:33 / Wiadomości: 3 / Odsłon 181  
Jedno mnie zastanawia. Jak można określić stan koła rozrządu tylko przy wymianie oleju. Może chodziło mu o koło paska klinowego.
A tak na marginesie , nie stałeś przypadkiem koło mnie na skrzyżowaniu na Warszawskiej ze 2-3 dni temu?

Temat: II Generacja / Forum: II Generacja
Wysłano: 2009-05-07 06:43 / Wiadomości: 103 / Odsłon 4261  
A ja wam powiem, że u mnie fajujące, za wysokie obroty, ustały po wymianie pompy wody, napinacza paska i wyczyszczeniu silniczka krokowego. Po tych pracach wszystko ustało jak ręka odjął. Silnik pracuje równo, przestał dymić i co zaskakujące, nie dymi również rano. Czyli jednak wymiana tych częsci musiała miec coś wspólnego z tymi objawami

Temat: [P11.144/W11.144] Szarpanie podczas jazdy,co dalej??? / Forum: Primera
Wysłano: Czw 13 Gru, 2007 22:19 / Wiadomości: 3 / Odsłon 373  
Faktycznie sprawa zaczęła się po wymianie rozrządu, ta sama firma wymieniała mi tego samego dnia resztę pasków a po przejechaniu około 400km zacząły sie piski z silnika po przejechaniu następnych 200km piski były nie do wytrzymania po dojechaniu do domu stwierdziłem iż pasek od alternatora jest kompletnie luźny,postanowiłem nie tracić czasu i sam poprawiłem naciąg paska,być może to mechanik spaprał robotę i teraz mam problem, gdzie mogę sprawdzić te błędy??????

Temat: [P11.144/W11.144] Kilka problemów 2.0TD z 2001r. / Forum: Primera
Wysłano: Sro 06 Lut, 2008 21:12 / Wiadomości: 21 / Odsłon 1035  
A pytanie z drugiej beczki co może sie zepsuć przy wymianie rozrządu. Bo będe oddawał jutro i boje się ze jak coś zepsują to będą chcieli zwalić na coś innego a to będzie pierwsza zmiana paska w tym samochodzie.

Temat: Głośna praca silnika na wolnych obrotach / Forum: TDI TD Diesel
Wysłano: Pią Kwi 24, 2009 13:16 / Wiadomości: 12 / Odsłon 460  
no więc tak nie jest to jakiś stukot. bardziej bym to określił jako głośniejszą prace silnika, może trochę jakby dudnienie.

jeśli chodzi o skrzynie to raczej nie to. po wciśnięciu sprzęgła nic się nie zmienia.

po wymianie oleju przejechałem ok 1000km

co do paska i napinacza sprawdzę jutro i opowiem.

Temat: [P11/WP11] Coś strasznie dzwoni pod maską!!! / Forum: Primera
Wysłano: Czw 19 Lut, 2009 13:25 / Wiadomości: 30 / Odsłon 1156  
Od strony paska napędzającego pompę paliwa raczej nie ale i tam dzisiaj zajżę i obsłucham .Jeżeli chodzi o to kółko z kołnieżem to chyba by dzwoniło odrazu po wymianie a nie po kilkunastu tyś km. Wczoraj jadąc z żoną ona stwierdziła że to styłu dzwoni , ale to kobieta. Ja jeszcze mam wrażenie że to może być skrzynia biegów ale jak to sprawdzić, chociaż wyraźnie słychać ten dzwięk po stonie rozrządu

Temat: Vw T4 (AXG) Dziwne dźwięki podczas gaszenia silnika. / Forum: Forum Techniczne
Wysłano: 30-08-2008, 02:27 / Wiadomości: 8 / Odsłon 646  
Sprzęgło i dwumas swoją drogą, ale teżwłaśnie myślałem o wymianie napinacza paska wielorowkowego, bo chyba już dobrze nie napina, ponieważ słychać delikatne popiskiwanie paska.

Dzięki za wskazówki

Temat: GOLF IV, pierwsza wymiana rozrządu po 90.000km-co wymieniac? / Forum: Forum Techniczne
Wysłano: 16-07-2008, 23:50 / Wiadomości: 3 / Odsłon 295  
Wymień sam pasek i leć do banku po kredyt na naprawę silnika
A tak naprawdę to przy wymianie rozrządu należy zmienić wszystkie rolki i pompę wody (jeżeli jest napędzana z paska rozrządu) tak mnie nauczyli i tak wszystkim mówię , nie próbuj szukać oszczędności może to cię więcej kosztować niż zaoszczędzone pieniążki.

Temat: [Megane I phII] Buczenie a może jakby odgłos gotującego czaj / Forum: Mech.-Ogólne - Megane I
Wysłano: 2009-04-27, 16:35 / Wiadomości: 20 / Odsłon 622  
Chodzi o to, że mi się pojawiło buczenie po wymianie padniętej rolki alternatora, paska i 2 rolek prowadzących i prawdopodobnie mechanik wstawił w którymś miejscu szajs, który wciąż daje buczenie - możliwe , że tani zamiennik w cenie oryginału.
To tak w skrócie - więc teraz może załapiesz

Temat: Mk3] Problem z naprawą, zwrot kosztów, a gwarancja / Forum: Na każdy temat
Wysłano: Pią Maj 01, 2009 13:10 / Wiadomości: 31 / Odsłon 754  
Cytat
guti napisał/a:
a co za tym idzie nie odkreca
dziwna teoria bo przy wymianie rozrzadu w TDI, TD i D trzeba kolo walka zbic ze stozka


jesli nie jest wymieniany zimer wałka rozrządu to nie ma potrzeby zdejmowania koła do wymiany paska

Temat: Ranne piszczenie / Forum: diesel
Wysłano: 2008-10-31, 20:07 / Wiadomości: 23 / Odsłon 673  
Oczywiście piski to przypadłość nie tylko Ventylków ale również braci MK3. Mnie to już tak wnerwiało że się porwałem i kupiłem napinacz paska micro wygląda to tak : http://www.allegro.pl/ite...f_vento_t4.html
i oczywiście nowy pasek i po wymianie nastała cisza Napinacz paska oryginał + pasek + wymiana coś koło 200 zł ale warte ceny bo jest ciiiiiiiiisza

Temat: vw vento 94r. 2.0 115KM / Forum: benzyna/gas
Wysłano: 2008-05-17, 12:44 / Wiadomości: 12 / Odsłon 535  
Cytat
A mój mechanik twierdzi że w moim (90KM 96'r 1,8) trzeba wymieniać co 30 000


To chyba przesada moim zdaniem....wymiana co 60.000 to już tak żeby mieć pewność, że nic się nie stanie....słyszałem o tym, że co 30.000 powinno robić się przegląd paska i sprawdzać jego naprężenie, ale o wymianie co 30.000 jeszcze nie słyszałem

Temat: Głośna praca silnika na wolnych obrotach / Forum: TDI TD Diesel
Wysłano: Sro Maj 06, 2009 16:07 / Wiadomości: 12 / Odsłon 460  
Witam ,mialem podobne objawy na wolnych obrotach byl glosny tak jakby cos telepalo wymienilem napinacz paska alternatora jednak to nie pomoglo w koncu wpadlem na pomysl ze to moze cos z alternatorem poniewaz przy wlaczeniu swiatel czy tez klimatyzacji dzwiek ten narastal co sie okazalo przyczyna byla ta rolka na alternatorze co idzie na niej pasek po jej wymianie silnik pracuje tak jak powinien....

Temat: Sprzęgło w Almerze N16 / Forum: Almera
Wysłano: Wto 28 Paź, 2008 14:05 / Wiadomości: 2 / Odsłon 241  
U mnie piszczenie ustało po wymianie pasków. Z tym, że u mnie paskudnie piszczało zaraz po odpaleniu silnika. Ostatnio (po wymianie pasków) popiskiwało od czasu do czasu, pomogło naciągnięcie paska od klimy.

Temat: AAB - zerwany klin - bez kolizji ? / Forum: Forum Techniczne
Wysłano: 04-06-2008, 14:15 / Wiadomości: 3 / Odsłon 346  
Jakis czas temu zapytalem na forum o AAB bo doszlo do zerwania paska przez pompe wody i do pekniecia walka. Devastation zalecil kapitalke.

Poniewaz auto z ktorego pochodzil silnik mialo wyjechac za dwa dni poszukalem innego silnika AAB i znalazlem nowszy model koniec 95 r.

Klient ktory mi go sprzedal twierdzil ze dostal go od niemca w rozliczeniu i silnik chodzi jak zloto. Zdziwilo mnie ze ma calkiem nowy pasek, rolke napinacza. Ale po tym doswiadczeniu z poprzednim zabralem sie prewencyjnie za zmiane paska i wymiane pompy.

Ze wstepnych ustawiem wynikalo ze rozrzad jest zle ustawiony, ale podczas obracania walem nie bylo kolizji.

Po zalozeniu blokad i ustawieniu silnika okazalo sie ze cos jest nie tak, po sciagnieciu tlumika drgan stalo sie jasne ze klin jest zerwany.

TIP: Nie mialem juz czasu zmniejszac zdjec ale mozecie to zrobic trzymajac klawisz CTRL i znaczek "-" na klawiaturze.

Motorownia

Zerwany klin na kole zebatym paska.

Skad takie wygryzienie na rolce?

Wal korbowy.

Tłumik drgan walu.

Znaki ustawcze na kole zamachowym.

Znaki ustawcze na pompie + blokada.

Blokada walka rozrzadu.

Pytanie: Czy przy przesunieciu ok 4 stopni bo tak byl przestawiony moglo sie cos wysypac ? Bo ja podejrzewam ze po wymianie rozrzadu tlumik drgan zostal >cenzura< pneumatem bez blokady AAB Special Tool by mk4asv i na oko, co spowodowalo zerwanie klina i auto wogole nie odpalilo bo pasek wyglada jak by sie obrocil ze dwa razy po rolce napinajacej i nie ma zadnych innych sladow zuzycia.

AAB Special Tool by mk4asv

klucze sa nieco toporne, ale w wolnym czasie zrobie sobie cos lepszego zeby nie straszyc klientow

Co moge jeszcze sprawdzic oprocz tego ze poustawiam go na znakach i czy ryzykowac odpalanie bez zagladania do glowicy i dolu?

Teraz znalazlem w dziale ciekawostki cos na temat podkladki diamentowej, ja takiej nie znalazlem podczas sciagania kola, czy moglo to spowodowac zerwanie klina?

Temat: regulator napięcia w Favo / Forum: Warsztat elektryczny ::: Electrical Workshop
Wysłano: 26-11-2005 :: 00:20 / Wiadomości: 8 / Odsłon 304  
Cytat
jeźdzmi mi o to żę po wymianie RN-a może się świecić kontrolka ładowania pomimo dobrego naciągu paska



Dokładnie taką sytuację miałem w swojej Feli pół roku temu.

Temat: Piszczący pasek - przyczyny i sposoby weliminowania odgłosów. / Forum: 626 / MX-6 / Xedos 6
Wysłano: 16 Mar 2009 | 22:45 / Wiadomości: 60 / Odsłon 5124  
U mnie było podobnie. Po wymianie rozrządu i założeniu nowego paska piszczał sobie. Naciągłem go ale to nic nie pomogło. Piszczał tylko chwilke po odpaleniu zimnego silnika. Teraz już jest cisza bo zrobiło sie cieplej, wiosna idzie Dodam że mam osłone pod silnikiem a pasek to orginał mazdy.

Temat: Dziwne dzwieki z okolocy prawego koła. / Forum: Mazda 6
Wysłano: 21 Mar 2009 | 20:32 / Wiadomości: 9 / Odsłon 2017  
witam chlopaki i dziewczyny ja nie jestem pewien ze o to wam chodzi ale ja mjalem podobny problem tego chrobotania i okazalo sie ze to byly do wymiany lozyska na dolnej rolce i lozysko na rolce napinacza paska...po wymianie wszystko ucichlo i jest spoko...pozdrawiam...hej

Temat: Zmiana podświetlania wnętrza / Forum: Tuning
Wysłano: 07 Kwi 2009 | 22:57 / Wiadomości: 36 / Odsłon 5409  
Cytat
- doświetlenie niebieskiego paska przy suwaku od ustawiania temperatury


No właśnie, jak to zrobić? Ja z kolei chcę zmienić oświetlenie na niebiesko, więc niebieski pasek będzie się świecił, a czerwony nie. Jak temu zaradzić?
I druga sprawa - przy wymianie żarówek w desce rozdzielczej na ledy ściemniasz światła będzie działał, czy nie?

Temat: Rokli,napinacz urządzenia pomocnicze / Forum: 156
Wysłano: Wto Maj 12, 2009 8:51 am / Wiadomości: 7 / Odsłon 185  
Witam
właśnie jestem po... wczoraj moja Bella była u mechanika bo też popiskiwało mi coś, najpierw jeden mechanik powiedział mi że to łożysko od sprężarki klimatyzacji pojechałem do drugiego i drugi stwierdzono że to napinacz paska wieloklinowego. Po wymianie piszczenie ustało.

Temat: Stuka zimny rozrząd / Forum: Silnik Benzyna
Wysłano: Sob Kwi 04, 2009 21:18 / Wiadomości: 1 / Odsłon 139  
Witam,

mam pytanie, silnik 2,2 16V, rozrząd po wymianie napinacza, paska i pompy wodnej.

Silnik po przebiegu 270.000. Problem polega na tym, iż gdy odpalę auto to do momentu zagrzania się do temp ok. 40'C słychać klekotanie z klawiatury (uszczelka pod głowicą była też wymieniana).

Będe wdzięczny za info co może być przyczyną (ja typuje na hyropopychacze) ?

Z góry wielkie dzięki.

Temat: Piszczący pasek - przyczyny i sposoby weliminowania odgłosów. / Forum: 626 / MX-6 / Xedos 6
Wysłano: 16 Mar 2009 | 18:02 / Wiadomości: 60 / Odsłon 5124  
witaj

tez to miałem po wymianie paska przejechałem jakieś 50 km i tez zaczoł pszczeć

podjechałem go i ponownie go naciagłem

mechanik powiedział ze juz wiecej sie nieida bo pęknie

i od tamtej pory mam spokój

załozyłem pasek GETZA i jak dotad mam spokoj

moze to faktycznie z braku osłony pod silnikiem
sam osobiscie jej nie posiadam

Temat: Napinacz paska wielorowkowego / Forum: Leon 1 - Techniczne Diesel
Wysłano: Pon 12 Maj, 2008 / Wiadomości: 8 / Odsłon 613  
Hej wie ktoś ile orientacyjnie powinien wytrzymać napinacz paska wielorowkowego?
Musze go wyemienić a co dziwne przy wymianie rozrządu jakieś 25 t/km temu wymieniałem włąśnie ten napinacz i teraz daje znać o sobie :>
Zastanawiam się czy nie powinien zgłosić reklamacji tego napinacza bo troche to mało jak dla mnie... :> napinacz nie oryginalny tylko zamiennik LUK.

Temat: [1M] Stukanie przy niskich obratach? / Forum: Leon 1 - Techniczne Diesel
Wysłano: Nie 20 Kwi, 2008 / Wiadomości: 14 / Odsłon 505  
Cytat
Przy wymianie rozrządu wymieniłem wszystko rolki (duża napinacza też) pasek pompe wody ogólnie kompletny rozrząd na oryginalnych częsciach żadnej chińszczyzny.

co nie znaczy ze nie mogla pompa pasc ale ja bym sie przyjzal wlasnie okolicy paska pk

Temat: 626 GE FP '96 wyciek płynu chłod z okolic rozrządu, profilowana rura chłodnicy / Forum: 626 / MX-6 / Xedos 6
Wysłano: 09 Lut 2009 | 0:22 / Wiadomości: 30 / Odsłon 768  
objawy: pływające obroty, popiskujący pasek, wyciek płynu chłodzącego z okolic koła pasowego pompy wodnej.

pytanie: to kwestia jakiegoś uszczelniacza czy zatarcie łożysk i pad pompy (zwiększony opór i pisk paska). Jaki orientacyjny koszt przy wymianie pompy, 300-500-1000 ?

silnik: 1840 ccm, 66kW - to FS ? -

FP

pozdrawiam użytkowników madzi
Marek

Temat: [C5 2,5TDI AYM]Pytanie o konieczność kontroli rozrządu / Forum: Silniki wysokoprężne.
Wysłano: 2009-04-24, 14:00 / Wiadomości: 16 / Odsłon 256  
Cytat
rękojmia ....? hmmm ? Ja mysle , ze warsztat ma wygrana ta sprawe , znam z swego doswiadczenia przypadku kiedy to paski strzelały zaraz po wymianie w silnuku , oczywiscie nie mówie tu o audi 2.5 ale jednak , co w takim wypadku ? pech mechanika - tak ! Poddaje w watpliwosc ocene rzeczoznawcy i choc za bardzo na rozrzadzie w 2.5 sie nie znam , to jednak z tego co wiem za napiecie paska w wiekszosci silników odpowiada samonapinacz i tego nie da sie zakladajac spierniczyć , czyzby audi mialo inaczej ? jesli tak - to zalozenie rozrzadu jest loterią i nie dziwie sie mechanikowi iz dokonał wpisu o kontroli co 15 tys km to jest jego gwarancja ! wtedy on ja daje ! tak samo jak producent nowych samochodów na swoje samochody ale warunek jest jeden , kontrola i obsługa serwisowa co jakis tam pzrebieg i jesli go nie zrobisz w serwisie - gwarancja pzrepada! tu jest dokladnie ta sama zasada !
Opel tez dawał w swych silnikach ecotec na rozrzad 90 tys czy nawet 110 km , ale predko to zmienił po masowej ich sie zrywaniu juz około 60 tys , i na dzis w ecokiblach wymienia sie rozrzad co 50 tys a mialo byc tal ładnie ....?
Rozrząd był tylko na 60 tyś co według mnie jest śmieszne... Części tzn rolki i pompa wody

A owa rolka co sie zatarła jakiej firmy była i czy owa rolka zostala wymieniona !! na nowa przy wymianie rozrzadu - czy też mechanik nie uznał ze jest dobra i ja pozostawił - takich magików tez znam ! dlatego bede zawsze uczulał , szukaj warsztat taki gdzie przy naprawie swego auta mozesz byc !! jesli sie znasz , bo jesli nie to faktycznie nie ma sensu - ja zawsze jestem i zawsze patrze na rece ! jak i co mi robia i jak robią .


Rozrząd był tylko na 60 tys co według mnie jest śmieszne bo przeważnie gwarancja jest min na 80-100tyś a w ASO na 120tys. To naprawdę mało biorąc pod uwagę koszt takiej wymiany, a 60 tys to ja robię w półtora roku...(niestety chyba byłem jeszcze pod wrażeniem auta wtedy świeżo zakupionego i nie dopytałem na ile jest gwarancja)Rolki były firmy SKF czyli dobrej marki, a paski BOSCH... Jeśli chodzi o to czy wszystkie te rolki zostały wymienione to mogę powiedzieć że na pewno tak bo sprawdzałem z zdemontowanymi częściami. Jeśli chodzi o kontrole to czy ktoś mi potrafi napisać jak w silniku V6 TDI robi się taką czynność bez rozbierania przodu auta??

Temat: prosba o odpowiedz ''PASEK BALANSOWY'' / Forum: 156
Wysłano: Sob Kwi 18, 2009 5:46 pm / Wiadomości: 24 / Odsłon 589  
czy mocno zaszkodzi to silnikowi jak pojezdze kilka dni bez paska balansowego w 2.0 ts,byłem zmuszony go obciac .Kupiłem auto rok temu po wymianie rozrzadu i ''fachowiec''(pseudo)za bardzo napiał go ,czego skutkiem było wygiecie sie blachy napinacza,,rolka sie wykrzywiła tak ze pasek zaczoł zsuwac i bok paska mocno wyjechało .
Jak ma ktos namiar gdzie moge kupic pasek i chetnie nowy napinacz to bym prosił.
Jeszcze moze linka na forum jak to od nowa ustawic

Temat: Swist w okolicach paska klinowego / Forum: 145 / 146
Wysłano: Wto Mar 31, 2009 11:36 pm / Wiadomości: 5 / Odsłon 268  
Witam, wymieniales moze rowniez rolke prowadzaca paska wieloklinowego ?
Mialem ten sam objaw po wymianie napinacza na nowy okazalo sie ze lozysko w rolce prowadzacej paska wieloklinowgo ( ktorej nie wymienialem ) szlag trafil i pojawily sie wlasnie uporczywe swisty/szumy. Po wymianie owej rolki cisza.

Temat: Wymian rozrzadu FI 1,8 tdci / Forum: Silnik i skrzynia
Wysłano: Nie 05 Kwi, 2009 22:49 / Wiadomości: 16 / Odsłon 718  
Witam.
Nie znalazłem funkcja szukaj. Zabrałem się do wymiany paska rozrządu, ale zatrzymałem sie na wieszaku silnika. Po zdemontowaniu wieszaka na silniku zostały dwie szpilki które nie pozwalaja zdemontować plastikowej osłony paska. Czy je należy wykrecić? Tylko czym i jak? Na tym forum czytałem o wymianie w tddi i dwóch śrubach "19" zamiast szpilek jak u mnie. Moze ktoś juz "przerabiał"ten temat? Proszę o podpowiedź.
Pozdrawiam

Temat: Praca silnika / Forum: [96-02]Colt CJ0
Wysłano: 06-05-2009, 21:19 / Wiadomości: 6 / Odsłon 79  
Nie znam się na tym niestety, ale podobno powinno się to wymieniać od razu. Pompa plus rozrząd, bo to rozbieranie tych samych elementów. Znowu zdejmowanie i zakładanie paska rozrządu (przy wymianie pompy) też nie jest najlepszym pomysłem. Więc opłaca się to zrobić jednocześnie. Koszta około 130 zł w INTER Carsie (koszt pompy bez zniżek) plus robocizna. Nie wiem czy u mnie jest to powód tego świstu, ale tak mi powiedzieli.

Temat: [2G 95-99] kilka pytań nowego właściciela i powitanie / Forum: Eclipse - Techniczne
Wysłano: 03-05-2009, 11:30 / Wiadomości: 23 / Odsłon 223  
Przede wszystkim dziekuje za obszerna odpowiedz

Zeby sie nie pogubic raz dwa odpisze o swiatlach a potem o reszcie. Tak blende juz mam a swiatla mi sie podobaja Rzecz gustu jak slusznie zauwazyles.

Co do oleju to mam wlasnie nadzieje ze wszystko sie unormuje po wymianie. Tak jak mowisz przy takich obrotach wydaje mi sie ze jest ksiazkowo jednak to co mnie martwi to duze skoki (1/4 na luzie, prawie 3/4 przy 5-6 tys)

ABS - calkiem mozliwe ze mnie oklamal a uwierzylem dlatego ze pamietam z innych samochodow ktore posiadalem ze po wymianie klockow chyba w golfie 3 albo w toyocie carinie byla taka sytuacja ze abs sie swiecil az sie klocki nie dotarly.

Na pewno zglosze to mechanikowi z nadzieja ze bedzie to cos co nie zabije mojego portfela w sumie autka staram sie nie ruszac poki co bo wole zeby sie za niego wzial fachowiec zanim zrobie mu potencjalna krzywde takze chyba nie bede testowal dzialania ABS. Wole zeby nie bylo jeszcze gorzej Pytanie tylko czy pomaranczowy kolor juz oznacza ze jest cos spieprzone czy jest to tylko jakas informacja a jesli padl by system to byloby czerwono ?

Blenda - na pewno trzeba zdjac plastik i na pewno sa sruby bo na blendzie jest zamocowanych kilka wkretow. Moj dylemat tyczy sie zdjecia samej oslony plastikowej od wewnatrz bo nie mam zadnego punktu zaczepienia czy jest to na jakis kolkach i trzeba to po prostu mocno pociagnac czy jak

Wyzsze oborty po odpaleniu nie utrzymuja sie dramatycznie dlugo. Jest to kwestia 2-3 minut jak zaobserowalem.
Falowania nie zauwazylem.
Co do klimy i innych to stestuje to tak jak mowisz jednak poki co odioslem wrazenie ze wzystko w tym temacie jest ok. Oczywiscie nie wiedzac tego co napisales nie zwracalem na to specjalnej uwagi ale nie rzucilo mi sie w oczy nic co byloby nienormalne.

Lekturki poczytam dziekuje za informacje.

Jesli chodzi o radyjko to chciec bym chcial ale wiedza mnie skutecznie ogranicza

Z cena rozrzadu mnie przeraziles aczkolwiek nie wiem czy nie wyrazilem sie zle. Chodzi mi oczywiscie tylko o wymiane paska gdyz autko ma przejechane 150k a nie wiem czy to bylo robione. Moze jest to kwestia znow mojego laictwa i uzycia zlej terminologii

Jesli chodzi o skrzynie to czytalem przed kupnem ze jest to dosc newralgiczny punkt w eclipsach ale dzialanie skrzyni nie daje powodow do obaw poki co. Oczywiscie poprosze o rzucenie okiem na to.

Jeszcze raz dziekuje za pomoc.

Temat: problem przy 140km/h wyje jakby sygnał z tira / Forum: Sigma/Diamante
Wysłano: 22-03-2009, 11:46 / Wiadomości: 38 / Odsłon 1828  
Ja tylko dodam od siebie że u mnie problem z wyciem występował po wymianie rolek paska wielorowkowego i samego paska. Początkowo wszyscy myśleli że to problem z rolką, ale ostatecznie okazało się że to wina nowego paska - był z jakiegoś nieodpowiedniego materiału i wył przy większych obrotach. Mechanik kupił pasek innego producenta, i problem zniknął.

Temat: Pasek rozrządu w 20VT / Forum: Sprawy i porady techniczne
Wysłano: 2009-01-21, 16:01 / Wiadomości: 18 / Odsłon 637  
W 20vt jest napinacz i jak nadchodzi koniec żywota to zaczyna stukać, co do paska....nawet po wymianie i wyjechaniu z warsztatu nówki pękają wiec z tym bywa różnie.
Może jest jakieś dojście w 20vt do paska i można go oblukać, ale niech sie wypowiedzą właściciele 20vt.

Temat: [lanos] luźna rolka paska klimy /
Wysłano: 2008-12-07, 13:10 / Odsłon 40  
witam. czy rolka napinająca pasek klimy może mieć luz osiowy? moja ma. po wymianie rozrządu coś zaczęło mi zgrzytać (wibrować) cyklicznie zwłaszcza po zdjęciu nogi z gazu. z początku myślałem że to alternator lub wspomaganie ale wczoraj zdjąłem pasek i odpaliłem a problem pozostał. a może pasek rozrządu jest niedociągnięty lub za mocno? jak ręcznie to sprawdzić? dzięki za pomoc. pozdr.

Temat: [Rover 416Si 96] czy da sie sciagnac glowice bez .. / Forum: Usterki i porady techniczne
Wysłano: Sro Lut 25, 2009 07:52 / Wiadomości: 74 / Odsłon 1063  
Cytat
nie rozleci sie:) ale jak będziesz rozkręcał rozrząd to odkręć łapę która trzyma silnik a sam silnik ja podparłem lewarkiem. Czyli wychodzi na to ze te śruby to taka zagadka - poszukam jeszcze na forum czegoś o nich - koszt u mnie to ok 220zl wołałbym zaoszczędzić ale zobaczymy
PS jeszcze została mi sprawa wymiany uszczelki na wale korbowym - tylko jak ściągnąć koło od rozrządu?
I chyba ostatnie pytanie - na walkach rozrządu sa uszczelniacze kierunkowe - czarne od strony kopułki a czerwone od rozrządu - tak było u mnie. A jak się ten uszczelniacz powinno wsadzić - u mnie był tym rowkiem w stronę silnika a cala częścią na zewnątrz - to prawidłowy montaż? pytam bo krotko po wymianie (mechanik robił) zaczęło cieknąc



Jak masz zdjęte koło pasowe (gratuluję odkręcenia jego śruby, mi się ta operacja jeszcze nie udała), to malo koło pasowe paska rozrządu powinno w zasadzie zejść samo, gdy będzie się je ciągnąć do siebie. Jeśli nie schodzi, to możliwe, że jest zuzyty klin i się zakleszczyło, w taki razie przydałby się ściągacz do łożysk - o ile da się nim tam podejść.
Uszczelniacze na wałkach są kierunkowe, czerwone dajesz na tył. Uszczelniacz ZAWSZE montujesz wargą w kierunku czynnika, z ktorym uszczelniacz pracuje, no chybaże dajesz dwa simmeringi (np. pompki wody w czeskich pralkach), to wtedy dajesz je wargami do siebie, a w środek smar.
Ja, gdy zdejmowałem górną skrzynkę wałków, to simmeringi wkładałem pod sam koniec dokręcania skrzynki, gdy była jeszcze uchylona. Gdy będzie zakręcona na amen, to trzeba będzie je wbijać, a wtedy można zniszczyć jego pobocznicę. Jak byś zakładał simmeringi przed dokręceniem skrzynki, to może się on przesunąć ukośnie i podczas dokręcania można go zniszczyć. Po prostu wkładasz go wargą w kierunku środka silnika, zwilżasz lekko czop wału olejem, żeby się nie przpalił i dokręcasz skrzynkę wałków do końca (wkręcałka akumulatorowa by się przydała, bo zamęczysz się ręcznie, 23 śrubki czy 25), oczywiście stopniowo, bo jak skrzynka pójdzie ukośnie, to też będzie kłopot, co najmniej nieszczelnośći.
Wypadałoby przed tym, dotrzeć czoło skrzynki i czoło górne głowicy na bardzo drobnym papierze ściernym (1000 i więcej) albo pastą do docierania zaworów, na porządnej płycie traserskiej (praktycznie nie osiągalne urządzenie), no i jakoże nie ma tam uszczelki, to trzeba dać jakąś gumigutę. Producent przewiduje Loctite np. nr 510, ale ja dałem wodę szklaną i ma się ten substytut Loctita bardzo dobrze, nie cieknie, itd..

Temat: [r200 '98] pasek alternatora / Forum: Usterki i porady techniczne
Wysłano: Pon Mar 02, 2009 11:34 / Wiadomości: 10 / Odsłon 139  
pasek od alternatora po wymianie musi sie troche "rozciagnac" .. pozniej trzeba go znow naciagnac ... w zaleznosci od jakosci paska ... moze bys sytuacja ze trzeba bedzie to zrobic ponownie
dlatego sprawdz naciagniecie paska jesli juz zrobiles troche km na nim ..

Edit : .. no to skoro juz jest naciagniety ... to moze slaba jego jakos i niekiedy piszczy
a i z tego co mi sie wydaje pasek alternatora powinien miec odrobinke luzu

Temat: [Matiz] problemy po wymianie rozrządu /
Wysłano: 2009-03-03, 12:49 / Wiadomości: 17 / Odsłon 325  
z ta wymana pompy co 2 wymiane rozrzadu to prawda,taka jest reguła wielu mechaników sie tego trzyma,osobiscie tez jestem na wymianie rozrzadu 67kkm i tez wymienie pasek z napinaczem,jak sie cos bedzie dzialo to wymienie pompe,za robote nieplace bo sam zrobie,w twoim przypadku pojechałbym do mechanika i niech sprawdzi naciag paska,napinacza i ewentualnie altka moze rzeczywiscie jest za mocno napiety i lozyska daja znac o sobie

Temat: Problemów bez liku... / Forum: i40/ Sonata
Wysłano: 2009-02-21, 14:48 / Wiadomości: 14 / Odsłon 541  
Witam,
Jeśli to jest nowy model to faktycznie nie ma paska tylko łańcuch więc zwracam honor, natomiast są wałki wyrównoważające i to dwa. Znajdują się we wspólnej obudowie razem z pompą olejową w misce olejowej. Raz mieliśmy przypadek kiedy pompa się posypała i silnik wydawał dziwne dźwięki. Przy wymianie oleju zobacz czy nie ma jakichś opiłków metalu w spuszczanym, każdy taki objaw wróży coś złego.
Pozdrawiam

Temat: Astra G diesel-problem z odpalaniem po dłuższym postoju / Forum: Silnik Diesel
Wysłano: Sob Kwi 18, 2009 21:11 / Wiadomości: 465 / Odsłon 82954  
Cytat
rzeczy porobiles przy wymianie pompy hehe.



Zgadza sie ! ja przy tym robię już kompleksowo wszystko!! czyszczenie kolektorów wymiana!!trawersów! paska Altretrnatora! rolki bieżnej!!powrotów trójników .Bo później jest sporo kłopotów z tymi uszczelkami itp..!

Temat: [Megane I phII] opóźniona reakcja po naciśnięciu pedału gazu / Forum: Silnik, skrzynia biegów, wydech - Megane I
Wysłano: 2009-03-28, 20:54 / Wiadomości: 16 / Odsłon 727  
Kiedyś w mondeo 1.6 benzyna miałem identyczny problem (gaz jakoś reagował z opóźnieniem) jednak znikł po wymianie całego rozrządu. W Scenicu miałem wymieniany cały komplet i nic to nie pomogło a jak by było coś nie tak z założeniem paska to przecież diagnostyka by coś wykazała a jest wszystko OK.

Temat: Felicja 1.9D naciąg paska / Forum: Warsztat mechaniczny ::: Mechanical Workshop
Wysłano: 15-09-2008 :: 01:27 / Wiadomości: 5 / Odsłon 394  
Odgrzeję troszkę temat żeby nowego nie zakładać. Chodzi o wymianę paska klinowego w F19.
1. Czy przy wymianie ww. paska trzeba zmieniać też rolkę napinacza czy nie jest to konieczne?
2. Czy mogą być jakieś poważniejsze konsekwencje zerwania paska klinowego? Nie mówię tu o jechaniu bez paska, tylko chodzi o sam moment zerwania.

Temat: [4G63] Wałek balansowy / Forum: Eclipse - Techniczne
Wysłano: 20-02-2009, 11:53 / Wiadomości: 22 / Odsłon 2032  
Witam przy pierwszej wymianie rozrządu w moim hyundaiu lantrze 1.6 16V DOHC 114KM zauwarzyłem właśnie że nie posiadam paska balansowego.Jednym słowem byłem w szoku. Dobrze że znajomemu w sklepie mogłem zwrócic ten napinacz i pasek.Znajomy mechanik który mi wymienał rozrząd nie był w stanie zrozumieć tej sprawy ja zresztą też.Ale po przeczytaniu tego już wiem wszystko.

Temat: ASTRA - Czujnik Halla / Forum: Warsztat mechaniczny ::: Mechanical Workshop
Wysłano: 17-01-2008 :: 23:44 / Wiadomości: 12 / Odsłon 1562  
Kolego bład czujnika halla moze byc przez to że koles spiepszył ci wymiane paska jesli sie kontrolka zapaliła po wymianie paska jesli żle ustawił znaki na kołach to ECU widzi rozbieżnosć miedzy wałem a wałkami rozrządu. Mugł też poruszyc wiąske i kabelek od czujnka pękł lub nie styka kostka , w oplach lubi sie obrobic kułko na wale , scina klina. W tym silniku masz dwa czujniki halla na wale i wałku rozrzdu.