Temat: sprzedam mazde 626 / Forum: Sprzedam
Wysłano: 08 Maj 2009 | 13:17 / Wiadomości: 2 / Odsłon 87  
witam wszystkich mam do sprzedania mazde 626
rok produkcji 1994
1.8 litra sedan
kolor bordowy metalic
auto jest w stanie oceniam na bardzo dobry nie ma zadnych oznak rdzy
jest wymieniony caly ulkad wydechowy koncowy jest sportowy i zalorzona jest strumienica
jest po wymianie wszystkich klocków hamulowych
i bede teraz wymienial wszystkie plyny oleje i filtry
felgi stalowe 14 letnie opony
w samochodzie jest zamontowany dobry sprzet car audio i radio na pilota blutucza mozna polaczyc z telefonem
orginalna galka biegow sparco
sa przyciemnione boczne szyby tyl i przod
w srodu nie jest zniszczona dbalem o swoja mazde fotele nie sa dziurawe nie pale w aucie
przeglad jest do koca roku do 2009 maj
ubezpieczenie jest w link 4
zawieszenie jest w dobrym stanie
przebieg swiezo ponad 200 tysiecy
zdjecia moge wyslac na e-mala bo nie wiem jak dodac na forum
jestem z mielca z podkarpacia
o to adres e-mal na ktory mozna pisac klaimex123@o2.pl
numer gg 9458784
czekam na propozycje prosze nie pytac ile chce bo ciezko powiedziec
auto warte uwagi wiec czekam na jakies propozycje

     

Temat: Carisma Leszka R. / Forum: Nasze Miśki
Wysłano: 22-03-2009, 11:21 / Wiadomości: 103 / Odsłon 11179  
lppbgn, Tak juz zamontowali Holendrzy.Ale może masz rację...pomyślę nad porządna opaską wzdłużną.

Co do tarcz i klocków to już wymienione.
Chciałem jak zwykle kupić u Marka ale z przesyłką wyszło by na to samo co zapłaciłem w InterCarsie.Kupiłem zestaw TRW.Cena za komplet 318 zł.
Wymianę przeprowadziłem już chyba w ostatnim momencie żywota tarcz i "klocków".
Niestety przy wymianie okazało się że na jednym z tylnych kół mam lekki luz na łożysku.
To chyba jest powodem, że jak jadę to słyszę taki słaby jakby "szum" z tyłu po lewej stronie.
Wcześniej już podejrzewałem że to chyba od łożyska bo dźwiek jest charakterystyczny.
Ale na razie nie jest to alarmującą sytuacja.
Z tego co znalazłem w sieci to jest to łożysko piasta i nie mało trzeba za nia zapłacić.
Czy to jest cos takiegi i czy bedzie pasować do samochodu z ABS:
http://www.allegro.pl/ite...mitsubishi.html
To jest chyba zamiennik bo oryginał to masakiera ....

Temat: Drgania kierownicy na nierównościach i podczas hamowania / Forum: Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy
Wysłano: Sro Kwi 01, 2009 18:39 / Wiadomości: 7 / Odsłon 328  
Wlanie przerobilem podobny problem. Po zakupie viki w styczniu wymienilem wszystkie filtry, płyny a takze tarcze i klocki (Bosh). Viki była zrobiona na gotowo na początku lutego.
Jednak po wymianie tarcz i klaocków zacęły się problemy z ogromnym drżeniem kierownicy podczas hamowania w zasadzie przy każdej prędkości i podczas jazdy nawet na równym w przedziale między 100-120 km/h. Pojechalem na test sprawnosci do serwisu opla tam mi powiedzieli ze do wymiany mam drązki i końcówki drązków. Po jakimś czasie kupiłem klamoty i pojechalem do opla na wymiane. Mechanior zapytal sie kto mi kazal wymieniac te części dobre hehehehe na co odpowiedzialem ze wlanie ich serwis, ale okazalo sie ze te klamoty są w 100% dobre. Okazalo sie że mam krzywe tarcze !!!
Pomyślałem, że niemożliwe, ale rzeczywiście były krzywe i spalone - fioletowy odcien na tarczach. Okazalo sie ze prawdopodobnie po wymianie mechanior który je testował odrazy wstawił ostro w heble i tarcze sie zahartowały. Powinno sie przejechac koo 200 km na nowych tarczach łagodnie hamując. W ten sam dzien kuoiłęm jeszcze raz nowy komplet tarcz i klocków wymieniłem i teraz jest ok (3 dni od wymiany) zobaczymy co bedzie dalej.

Temat: [ T4] [hamulce] szybko zużywający się jeden klocek / Forum: Inne problemy związane z busami
Wysłano: Sob 14 Mar, 2009 18:55 / Wiadomości: 5 / Odsłon 109  
Pisałem już o tym kiedyś, myślałem że wyeliminowałem problem a tu jednak nie....
Do rzeczy: Przez 2 lata użytkwania busa i przejechanie 80 000 km klocków na przód zakupiłem ok 6 kompletów. Zawsze było tak że jeden klocek zużywał się szybciej, dużo szybciej niż pozostałe. Gdy nie dopilnowałem wymiany to kończyła się okładzina, ścinało nita rwało zabezpieczenie i klocek wylatał i jechałem do domu bez hamulca. Tłoczek ładnie się cofa, nie jest zapieczony, zresztą nawet wymieniane były wszystkie gumy w zacisku. Dzieje się to w prawym kole przednim, zużywa się klocek zewnętrzny, czyli nie ten który bezpośrednio dociskany jest przez tłoczek. Po wymianie tarcz wydawało się ze problem ustąpił, ale dziś przy demontażu starej zwrotnicy okazało się że klocka jednego już prawie nie ma.

Może jakieś pomysły, sugestie co może taki stan rzeczy powodować? Nadmieniam że drugim busem w rok zrobiłem 40 000 km i nie zaglądałem wogóle do klocków z przodu (poza kontrolą okładzin oczywiście)

Temat: Kominikat Klocki Hamulcowe / Forum: Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy
Wysłano: Czw Maj 07, 2009 09:42 / Wiadomości: 1 / Odsłon 67  
Witam

Szukam pomocy w rozwiązaniu następującego problemu dot. Komunikatu Klocki Hamulcowe.
- auto nie posiada czujników na klockach hamulcowych oraz kabli zasilających

Komunikat pierwszy raz pojawił się w listopadzie, w grudniu wymieniłem klocki na nowe. Oczywiście podczas wymiany zostało sprawdzone czy posiadają czujniki , i czy jest kable odpowiadający za połaczenie czujników z komputerem. Po oględzinach nie mam czujników i stare klocki tez nie posiadały takiej opcji wiec wymieniłem je na zwykłe bez czujników.

Po zaakceptowaniu komunikatu , już się nie pojawiał, oczywiście po wymianie.

W bieżącym miesiącu byłem zmuszony wyminie tarcze hamulcowe (były już zużyte i nie dało się dotoczyć ) / wiem zaraz napiszecie że jeśli wymieniam tarcze to dobrze założyć nowe klocki- zgadzam się ale nie chciałem wydawać dodatkowych 180 zł na klocki nowe jak stare mają przejechane 3000 km i sa jeszcze dobre / .

Po wymianie tarcz oraz założeniu klocków pojawił się komunikat klocki hamulcowe, który za każdym razem zapala się podczas uruchomienia pojazdu.
Proszę o info za co jeszcze może być odpowiedzialne za komunikat klocki hamulcowe ?
- poziom płynu hamulcowego
- możliwe ze ta tylnych klockach sa czujniki, ? tez nie widziałem
- uszkodzenie problem z hamulcem ręcznym
- może cos wspólnego z kontrolą trakcji i ABS

Niestety nie wiem jak do tego podejść co jeszcze sprawdzić.

Licząc na Waszą wiedze oraz pomoc umieszczam nowy temat na forum.

Pozdrawiam

Temat: [S]A6 C5 1999 AVANT 2.5 TDI QUATTRO FULL OPCJA / Forum: Ogłoszenia
Wysłano: 2009-01-26, 14:18 / Odsłon 148  
Witam!
Sprzedam Audi A6 2.5 V6 TDI 150 KM QUATTRO AVANT
Auto zostało sprowadzone z niemiec przeze mnie osobiście w lipcu 2008 roku.
Stan auta bardzo dobry.
Po wymianie kompletnego rozrządu, pompy wody,termostatu, hydrauliki zaworowej, oleju i filtra w skrzyni biegów, klocków z przodu i z tyłu,oleju w silniku z filtrem.
Na wiekszość części posiadam rachunki.
Przebieg udokumentowany.
Bogate wyposarzenie:
- Tiptronic
- 4x4 Quattro
- Xenon (nowe żarniki)
- Webasto
- parktronikc
- skórzana tapicerka
- nawigacja GPS
- wielofunkcyjna kierownica
- audio BOSE
- telefon
- podgrzewane i regulowone elkt. fotele
- elekt. lusterka i szyby
- tempomat
- central + alarm
- pakiet komfort
i wiele innych.
Auto aktualnie na kołach zimowych.
Więcej informacji na tel.
502-335-012

http://otomoto.pl/index.p...how&id=C7251415

Temat: tarcze hamulcowe i klocki - jakie firmy polecacie? / Forum: Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy
Wysłano: Sob Kwi 25, 2009 10:13 / Wiadomości: 71 / Odsłon 8242  
przebieg na "ułożenie się" 200-300km podają wszyscy tyczy zarówno się tarcz jak i klocków, ale różnica po wymianie nie może być aż taka że "strach jechać" - chyba że kolega przesadnie to opisał

Temat: Problem z ABS-em / Forum: 626 / MX-6 / Xedos 6
Wysłano: 11 Kwi 2009 | 11:29 / Wiadomości: 25 / Odsłon 1613  
Cytat
dolej płynu hamulcowego to przestanie ci się kontrolka zapalać!ale drży Ci przy hamowaniu? Jeśli tak to masz pokrzywione tarcze.



Dlatego świeci , że jest malo plynu-lub/i cienkie są klocki. Po wymianie klocków poziom plynu wróci Ci do normy

Temat: Luźny zacisk hamulcowy / Forum: MERCEDES W202
Wysłano: 29 Kwiecień 2008, 12:52 / Wiadomości: 13 / Odsłon 427  
Jest to częsta przypadłość w Celinkach wyrabiają sie prowadnice od jarzma zacisku naprawa polega na wymianie jarzma na nowe razem z prowadnicami koszt dosyć duży ale ponoć stare można zregenerować jednak ja nie znam takiego zakładu może ktoś zna ? Jazda z takimi luzami może spowodować zblokowanie się zacisku hamulca , stukanie jest bardziej słyszalne w przypadku mocniejszego zużycia klocków hamulcowych.

Temat: II Generacja / Forum: II Generacja
Wysłano: 2004-12-12 16:23 / Wiadomości: 14 / Odsłon 645  
gdy przy mocniejszym hamowaniu zapala Ci sie kontrolka to znaczy że masz za mało płynu w zbiorniczku...mi po wymianie tarcz i klocków tak swieciło- dolałem płynu prawie pod korek- bo tak mi mówili w serwisie mazdy. i wszystko wróciło do normy

Temat: I Generacja / Forum: I Generacja
Wysłano: 2004-05-30 12:33 / Wiadomości: 8 / Odsłon 316  
Co do el. pasów poprostu masz pogięte prowadnice i linka się w nich zacięła.To już standard w tych samochodach,chyba prawie każdy miał ten problem,był już kilka razy dokładnie opisywany na forum,więc możesz poszukać.
Lusterka są regulowane elektrycznie w dwóch płaszczyznach,więc może poprostu w krórejś nie działa.
Co do klocków,to mi się grzały od razu po wymianie na nowe,ale już się nie grzeją.

Temat: WROCŁAW - cyklicznie w każdy wtorek. / Forum: Spotkania regionalne
Wysłano: 20 Kwi 2009 | 22:25 / Wiadomości: 3897 / Odsłon 182704  
Cytat
trudno bylo? bo moze bym cos zaoszczedzil, ale mam 4 lewe rece zeby



tragedii nie było po ostatniej wymianie bałem się tylko, żeby nie było pozapiekane, ale dało radę, łapki tylko poczerniały ale poza tym git majonez:)
Wiesz mi za wymianę tarcz i klocków gość 80zl zawołał :/

Temat: [A6 C5] Wymiana klockow / Forum: Zawieszenie
Wysłano: 2009-01-23, 16:44 / Wiadomości: 28 / Odsłon 1333  
A te felgi miałeś oryginalne od A6 może nieprawidłowy wymiar ET miałeś?. Co do klocków jak nie masz innego sklepu pod ręką to weź 2 rodzaje przy wymianie będziesz wiedział i te nie pasujące oddasz. Ja tak zrobiłem z łożyskiem przedniego koła też 2 rodzaje były

Temat: Dziwny hamulec T4 150 KM / Forum: Inne problemy związane z busami
Wysłano: Wto 24 Lut, 2009 21:36 / Wiadomości: 11 / Odsłon 280  
U mnie w ukladzie hamulcowym działy się różne cuda, miałem 4 pompy hamulcowe, z 6 kompletów klocków, wymieninone tarcze i ominięty korektor hamowania. Pompy włoskie padały co 20 000 km, dopiero po założeniu nowego oryginału i wymianie tarcz wszysto się uspokoiło.

Temat: Musso/Musso Sports / Forum: Musso/Musso Sports
Wysłano: 26 lut 2009, o 11:29 / Wiadomości: 6 / Odsłon 168  
Potrzebuję pomocy. Po wymianie tarcz i klocków w przenich kołach (mechanicy zajrzeli jeszcze do łożysk) zaczęło stukać (brzęczeć) w przednim napędzie. Najbardziej słychać jak odpuści się gaz lub jedzie na luzie, przy dodawaniu gazu cichnie. Jest to musso 3,2L benzyna ze stałym na 4. Czy wyjmując łożyska mogli coś zepsuć przy napędach. Proszę o pomoc lub wskazanie gdzie w Warszawie lub okolicach mógłbym to zdjagnozować.
Dzięki za pomoc.
Ostost

Temat: zbieżność kół / Forum: Jeep Grand Cherokee
Wysłano: 2008-08-25, 17:40 / Wiadomości: 20 / Odsłon 991  
Cytat
Jak samemu ustawić zbieżność kół



zawsze się ****........ takim ludziom dziwię

przecież to kosztuje parę groszy, a sprawdzić to się możesz na przykład przy wymianie oleju jak masz kanał, albo klocków , ale pewnie zaraz będzie odpowiedź że masz dostęp do profesjonalnego sprzętu żyj i daj żyć innym

Temat: P10 GT - Mój Kolejny DARMOWÓZ / Forum: Projekty i prezentacje
Wysłano: Pią 23 Sty, 2009 21:11 / Wiadomości: 30 / Odsłon 3082  
SX ma podobny kolor i jakoś nie mam zamiaru się go pozbywać... Dzisiaj przy wymianie tarcz i klocków z tyłu odkryłem że są nieszczelności w zacisku hamulcowym tak więc musiałem go wymienić, obraz nędzy i rozpaczy:

A co do Nm to na hamowni sprawdzę co będzie na benzynie do tego Bez blosa w dolocie no i po modzie rozrządu

Temat: Ideal, stan fabryczny mk3 ABS / Forum: Wyceny
Wysłano: Nie Maj 10, 2009 22:33 / Wiadomości: 7 / Odsłon 118  
Witam forumowiczów!

W zasadzie nie wiem gdzie taki temat mam umieśćić, bo to ani narazie sprzedaż auta, ani temat o moim aucie, więc umieszczam go tutaj. Do rzeczy:

Jestem od października posiadaczem niesamowitego "rodzynka" pod względem stanu technicznego i optycznego mojego mk3. Zastanawiam się (niestety) nad sprzedażą tego okazu ze względu na potrzebę większego auta. I tu prośba do Was na ILE ON JEST WART - opinie, propozycje realnej ceny, za którą udałoby mi się to autko sprzedać.

Dane techniczne auta:
data produkcji/pierwszej rejestracji: 1993r./ 7.1993r.
data pierwszej rejestracji w kraju: 10/2008r.
przegląd:10/2009
silnik: 1.8 ABS 90PS
przebieg: 78000 km - każdy, kto choć trochę zna vw lub miał styczność z mk3 potwierdzi, że wygląda jak żaden inny, prosto z fabryki (kierownica, pedały, drążek skrzyni biegów, fotele). Trzeba zobaczyć
skrzynia biegów manualna 5cio biegowa
kolor: granat
liczba drzwi:4/5

Wyposażenie wersja GL:
el. szyberdach - w pełni sprawny
4x el. szyby
elektryczne i podgrzewane lusterka
centralny zamek
2x poduszka powietrzna
ABS
welurowa tapicerka
wspomaganie kierownicy
ciemne wnętrze

Należy zaznaczyć, że przebieg jest realny (oceniony przez fachowca po stanie samochodu - silnik, zawieszenie, blacharka) - wszystko na oryginalnych komponentach (możliwe, że poza tłumkiem;)). Kolejną ważną kwestią w mk3 jest stan blacharki - zero jakichkolwiek oznaków korozji - mierzony czujnikiem - nie bity, nie szpachlowany, lakier oryginał. W zawieszeniu nic nie stuka, nie puka. Silnik chodzi idealnie. Skrzynia biegów chodzi nadzwyczajnie precyzyjnie. Po wymianie oleju, klocków i tarcz hamulcowych pół tysiąca temu. Założone nowitkie opony. OPTYKA - seryjna, nic nie zmienione. Jedyna wada tego auta - rysa na tylnej szybie od ramienia wycieraczki! Zastanawiałem się nad dołożeniem climatica, ale raczej tego już przed sprzedażą się nie opłaca robić.

Jak przypomni mi się coś istotnego, to dopiszę.
Temat proszę potraktować dosyć pobieżnie, gdyż narazie tylko myślę o sprzedaży tego cacka, bo aż żal. Zarazem proszę o sensowne propozycje ceny jaką mogę żądać za to auto.

Dzieki i pozdrawiam.

Temat: sprzedam Yamaha Grizzly 660rok 2002 / Forum: Sprzedam
Wysłano: 2009-05-11, 17:32 / Wiadomości: 2 / Odsłon 73  
quad w super stanie wizualnym i technicznym 18500zł quad jest po wymianie płynów , klocków i filtrów drobne ryski ale to standart tel.600201458 cena do lekkiej negocjacji http://www.allegro.pl/show_item.php?item=634505264

Temat: Czy przerabiać hamulce w Jeepku ? / Forum: Jeep Grand Cherokee
Wysłano: 2008-06-17, 11:51 / Wiadomości: 64 / Odsłon 1567  
Cytat
Zmieniłeś oryginalne gładkie tarcze na inne gładkie tarcze, przy tych samych klockach i masz poprawę skuteczności hamowania ?


Zmieniłem oryginalne gładkie na wiercone stilleny przy wymianie seryjnych klocków na MetalMatrix Stillena. Różnica jest odczuwalna i bezdyskusyjna

Temat: Renault zaskakuje zimę ! / Forum: Forum Główne
Wysłano: 22 Październik 2006, 18:32 / Wiadomości: 18 / Odsłon 1093  
A v e ! KRC !
Znalazłem to na:

Ktoś pisał o tym na forum (skrótowo), ale niestety nie mogę tego aktualnie namierzyć

Przyzwyczailiśmy się przez całe lata, że zima co roku zaskakuje drogowców. Renault stanął na wysokości zadania i zaskakuje zimę Ruszyła akcja promocyjna mająca na celu przygotowanie kierowców do najtrudniejszej dla nich pory roku.

Autoryzowane Stacje Obsługi Renault zapraszają wszystkich posiadaczy samochodów tej marki do skorzystania z oferty promocyjnej. Możecie teraz uzyskać od 20% do 40% rabatu na części zimowe (cokolwiek by to miało znaczyć ) oraz skorzystać z bezpłatnej kontroli zimowej Waszego samochodu. A szczegóły? Wspomniany 20-procentowy upust otrzymacie przy zakupie klocków i tarcz hamulcowych, żarówek, wycieraczek, akumulatorów i świec, a także przy wymianie oleju silnikowego. Żarówki ksenonowe objęte są rabatem 40-procentowym. Wspomniane części plus dodatkowo opony zostaną skontrolowane podczas wzmiankowanej już bezpłatnej kontroli pojazdu. Jeśli się okaże, że Wasz samochód jest w pełni sprawny, lub uzyska taki stan po naprawie w ASO – otrzymacie rok darmowego Renault Assistance.

Jeżeli zdecydujecie się zakupić komplet kół, to w praktyce jedno otrzymacie gratis – to dzięki 25-procentowemu rabatowi przysługującemu każdemu nabywcy kompletu. Opony zimowe możecie w ASO Renaulta kupić z rabatem na poziomie 15-25%. Ten najwyższy upust obowiązuje na opony Pirelli, w przypadku innych marek wynosi 15%. Felgi stalowe kupicie teraz za 3/4 normalnej ceny. Usługa wymiany opon objęta jest także 25-procentowym rabatem. ASO Renaulta mogą też przechować Wasze letnie opony (bądź całe koła) w czasie zimy. Kosztować Was to będzie 15 zł za każdą oponę (koło).

Wszelkie samochodowe akcesoria zimowe sprzedawane są teraz z 15-procentowym upustem. W ramach akcji promocyjnej możecie się taniej zaopatrzyć w kufry dachowe, bagażniki do nart, poprzeczki dachowe, łańcuchy na koła, a także foteliki dla dzieci, kołpaki oraz dywaniki (welurowe i gumowe).

KG

żródło: www.francuskie.pl
http://www.francuskie.pl/...order=0&thold=5

Temat: [W140]tutajnbspPiszczące klocki hamulcowe / Forum: Mercedesy - współczesne
Wysłano: Nie Kwi 26, 2009 8:32 pm / Wiadomości: 17 / Odsłon 365  
Cytat
A ja widziałem takie tarcze.

Cytat
Na tarczy powstaje taka ceramiczna warstwa, z tego co wiem to ścierali ją papierem ściernym.Jeśli wymieniłeś klocki i tarcze na nowe to jest taka opcja żeby się zeszkliły bo nie umiejętnie hamowałeś



hmm, ceramika jest produktem, tarcia klocka o tarczę?
Po wymianie klocków i tarcz, należy dotrzec hamulce, sa na początku jak zapowietrzone.Kilkaset kilometrów, spokojnej jazdy i już.

Temat: Jak oceniacie? / Forum: Ogólne
Wysłano: Czw Paź 04, 2007 5:55 pm / Wiadomości: 20 / Odsłon 622  
Właśnie coś mi tutaj nie gra. Gość mówi, że dostał motor od Niemca (handluje z nim właściwie tylko samochodami). Dlatego poszukuję kogoś , kto się dobrze na tych motorach zna i zechciałby podjechać ze mną do Babic i przejechalby sie motorem. Poza tym dlaczego po wymianie tarcz, klocków, opon Niemiec oddaje Polakowi motor "za darmo" - czyżby jednak to był motor po wypadku?
Podsumowując - sam bez pomocy fachowca nie zaryzykuję kupna. Pozdrawiam

Temat: Kontrolka hamulca recznego cos nie tak ... / Forum: 323 / MX-3
Wysłano: 06 Kwi 2009 | 19:03 / Wiadomości: 12 / Odsłon 279  
Z tym dolewaniem to nie do końca tak bezpiecznie jest, skoro niema wycieku to pewnie się klocki kończą i tłoczek musi daleko je wypychać do hamowania. Dolejesz płynu a potem przy wymianie klocków na nowe (grubsze) będziesz musiał odessać nadmiar.

Temat: Cholerne śruby.................... / Forum: Warsztat
Wysłano: Sob Lis 01, 2008 8:55 am / Wiadomości: 42 / Odsłon 952  
Przed montażem nowych klocków powinieneś cofnąć cylinderki do tyłu .
Następnie nacisnąć kilka razy dźwignie hamulca .
Powinno być ok
Moje zdziwienie z tym kołem ,wynikało z faktu że pisałeś o klockach
A nie o wymianie opony

Temat: Tarcze... lewa sie grzeje?? / Forum: 323 / MX-3
Wysłano: 08 Kwi 2009 | 10:28 / Wiadomości: 12 / Odsłon 460  
Tak jak wszyscy pisali zaciski w mx3 to jest coś strasznego, prowadnice sie zacierają na potęgę trzeba to tak oczyścić zeby w rekach śmigały, wymienić gumki wszystkie i mieć dobry smar, jak takie czynności robie przy każdej wymianie klocków to niema najmniejszego problemu

Temat: wymiana tarcz i klocków z przodu / Forum: Inne techniczne
Wysłano: Pią 01 Sie, 2008 20:54 / Wiadomości: 39 / Odsłon 2274  
Cytat
W Foczce jeszcze nie wymieniałem, ale w Escorcie trzeba było odpowietrzyć trochę stąd moja uwaga, natomiast jeżeli w Foczce nie trzeba to SUPER


od kiedy to w jakimkolwiek samochodzie odpowietrza się hamulce po wymianie tarcz czy klocków????
Escortem bujam się pięć lat i nie raz wymieniałem klocki, tarcze, bębny, szczęki (tarcze i bębny tylko po razie w swoim samochodzie) ale nigdy układu hmulcowego nie odpowietrzałem

Temat: Jakie klocki do galanta / Forum: [97-04]Galant EAxA/W
Wysłano: 26-03-2009, 14:05 / Wiadomości: 48 / Odsłon 1489  
polecam tarcze EBC w połączeniu z klockami EBC greenstuf. Po wymianie auto zaczęło w końcu hamować. Przegrzewaja się jak każde przed liftem ale szybko stygną i nie biją mimo wielokrotnych przegrzań (lubie poszaleć ) komplet tarcz i klocków można dorwać już za 500zł. troche kasy ale nie żałuje. przetestowałem już kilka zestawów i ten najlepiej się sprawdza. tarcze brembo i klocki ferrodo były ok ale strasznie brudziły.

Temat: Kasowanie błędu / Forum: Porady, problemy techniczne
Wysłano: Sro 15 Kwi 2009, 22:42 / Wiadomości: 5 / Odsłon 474  
Jak można skasować błąd wyskakujący w komputerze pokładowym w oplu zafirze 2,0dti ,2002r,czy można go samemu skasować ,czy trzeba podłączyć pod komputer,chodzi mi konkretnie o komunikat o zużytych klockach hamulcowych po wymianie klocków komunikat nadal świeci ,jak go można skasować ,pozdrawiam i dziękuję.

Temat: II Generacja / Forum: II Generacja
Wysłano: 2007-09-09 02:51 / Wiadomości: 111 / Odsłon 6651  
Jestem nowym klubowiczem a zarazem uzytkownikiem probe2 2.0 "95 W kwocie o jakiej mowisz zakupilem przed dwoma miesiącami autko sprowadzone w marcu zarejestrowane po wymianie płynów,rozżądu,klocków,świec,kabli faktem jest iz iz do pełnego dopieszczenia autka trzeba jesz cze ,,cos,,dołożyc ale ma nie całe140tys przebiegu i naprawde nie ma sie czego czepić jestem żywym dowodem na to że za taką kase można wyczesac fajne probe2.0

Temat: Nowe hamulce, a piszczą jak stare ... / Forum: Forum techniczne
Wysłano: 2007-12-26, 12:00 / Wiadomości: 16 / Odsłon 427  
Witam,
U mnie po wymianie tarcz i klocków żadnego piszczenia nie było. Komplet składał sie z tarcz SBS i klocków Lukasa. Troszke na początku szumiały zanim sie ułożyły ale to norma trwało to około 400 km.

Tom Co za komplecik tam wrzuciłeś do siebie jeżeli można wiedzieć??

Temat: popiskiwanie / Forum: 156
Wysłano: Pon Sty 12, 2009 8:08 pm / Wiadomości: 1 / Odsłon 242  
Miałem podobny problem po wymianie klocków hamulcowych piszczało przy skręcie w lewo. Pomogło wyczyszczenie zacisków i nasmarowanie blaszek trzymających klocki hamulcowe odpowiedzialne za powracanie klocków

Temat: [Lanos] drgania kierownicy /
Wysłano: 2009-04-02, 11:19 / Wiadomości: 11 / Odsłon 223  
haha a to śmieszne, bo u mnie jest zupełnie odwrotnie, lanos po wymianie tarcz i klocków 2 tygodnie temu, jadę ostatnio ekspresówką i postanowiłem go przepalić na benzynce no więc cisne te 160-170 i na kierownicy czuć drgania, a wcześniej tego nie było i teraz nie wiem czy to może mieć jakiś związek z tymi nowymi częściami, bo przed wymianą nie czułem takiego dyskomfortu przy większych prędkościach??

Temat: [w123] mój nabytek 200D coś się przymulił, co i gdzie robić? / Forum: Mercedesy - klasyki
Wysłano: Pią Mar 27, 2009 7:08 pm / Wiadomości: 12 / Odsłon 444  
Petermar po pierwsze cieszę się że jako młody człowiek nie masz jakiegoś plastika za pierwszy samochód.. Wybrałeś Mercedesa i to dobrze świadczy o Twoim światopoglądzie . 200D to nie demon w żadnym układzie więc uczy on pokory i cierpliwości...ale to dobra szkoła życia.
Piszesz o 20tu różnych kłopotach na raz...ja to rozumiem bo każdy by chciał mieć wszytko na raz..szczególnie jako małolat...Na Twoim miejscu zrobiłbym diagnostykę silnika czyli pomiar kompresji i ustawienie luzu zaworowego, taka operacja powie bardzo dużo o stanie silnika i sensie dalszych inwestycji a koszt takowej nie przekracza 150pln w dobrym zakładzie. Po pozytywnej diagnozie kompresji, sprawdź świece a najlepiej wymień/podmień jak masz możliwość wszystkie 4 świece żarowe. Zaobserwuj pracę silnika, jeżeli po wymianie świec silnik będzie chodził równiej i odpalał sprawniej zostaw ten komplet świec w silniku. Jeżeli wymieniłeś wszystkie filtry i masz obawy o syf w baku najlepiej jak sam go wyciągniesz i wyczyścisz(nie jest to duzy fiat 125p ze ma korek spustowy od spodu-bak jest za tylną kanapą)...nie jest to trudne zadanie, w bagażniku odkręcasz blaszaną osłonę baku chyba 4 wkręty, następnie odkręcasz sam bak 4 nakrętki, wyjmujesz apteczkę i odpinasz kostkę od czujnika poziomu paliwa, najgorzej jest odkręcić cybanty rurek odp i dop ropę do baku...tu trzeba uważać bo można się nieco oblać ropą, zatkaj rurki jakimiś korkami moze to byc cokolwiek, wyręć korek wlewu paliwa i obluzuj taką gumową jakby uszczelkę wokół głównej rury wlewowej, potem trzeba to mocna szarpnąć i wyjąć pod odpowiednim kątem i masz bak na zewnątrz. Ja jak czyściłem swój bak wlałem 5l ropy i z 4 garści maluśkich kamyczków/grysu i zacząłem tym układem potrząsać fajna zabawa ale ręce odpadają dość szybko...niektórzy są sprytni i mając betoniarkę wkładają doń taki bak i kręci się on przez parę godzin. Po takim zabiegu nalezy wszytko dokładnie spłukać nawet wodą, wysuszyć i szybko zalać ropą aby nie powstał rdzawy nalot.
Cała operacja to max 5-6h ...przynajmniej mi to tyle zajęło.

Nie polecałbym Ci grzebać samemu w silniku...wtryski można samemu wymienić ale trzeba mieć do tego wiedzę i doświadczenie , które mam nadzieje z czasem nabędziesz szczególnie że posiadasz już dobrą książkę Momenty dokręcania szczególnie ważne są w dokręcaniu głowic, sprzęgieł , niektórych miękkich uszczelek itp. i nie można ich lekceważyć ale w codziennych naprawach jak np. wymiana klocków, tarcz, tłumików, czy innych mało precyzyjnych narządów Mercedesa można działać na wyczucie stosując zdrowy rozsądek i rozwagę.

Napisz co uzyskałeś po pierwszej wizycie u mechanika...od tego trzeba zacząć a potem zobaczymy...i jak coś trzeba będzie to przecież z chęcią pomożemy.
Pozdrawiam Artur

Temat: [Sprzedam] Suzuki GS 500 / Forum: Hyde Park
Wysłano: Pon Mar 30, 2009 3:10 pm / Wiadomości: 13 / Odsłon 449  
Witam
sprzedam Suzuki GS 500, z 1992 roku wersja Sling Shot. Moto zarejestrowane i ubezpieczone, przygotowany do sezonu. Po wymianie wszystkich płynów, świec, klocków hamulcowych i filtrów, oraz po regulacji gaźników.

więcej informacji pod numerem 692 022 649 - Piotrek [/img]

Temat: Odgłos piskliwego tarcia / Forum: Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy
Wysłano: Wczoraj 22:54 / Wiadomości: 4 / Odsłon 55  
Nie czytałem Twojego poprzedniego posta. Ale jeśli to przy hamowaniu to pewnie tarcze i klocki do wymiany.
Jeśli przy jeździe to być może również to, ale mi np. zaczęło zaraz po wymianie i klocków i tarcz piszczeć z przodu przy jeździe - jak się okazało z tyłu za tarczami były jakieś blaszki które się przygięły i szorowały o te tarcze, odgiąłem leciutko śrubokrętem i działa

Temat: Kontrolka zużycia klocków / Forum: Porady, problemy techniczne
Wysłano: Czw 30 Kwi 2009, 14:58 / Wiadomości: 5 / Odsłon 223  
Witam. Właśnie zakupiłem Audi c4 z 1991 roku. Mam pewien problem z kontrolką zużycia klocków (migająca pomarańczowa). Klocki są po wymianie bo patrzyłem i maja ok 2 cm grubości. Przewody do czujnika są nowe nie zaśniedziałe, styki też czyste. Co może być przyczyną??
Pozdrawiam i czekam na fachową rade

Temat: [Cari 1.9DI-D] tarcze tynie i mocowanie do piasty ?? / Forum: Carisma - Techniczne
Wysłano: 05-01-2009, 16:38 / Wiadomości: 13 / Odsłon 412  
fiedzia na jakie tarcze sobie zmieniles?? Ja sobie dziś kupilem tarcze i klocki na tył i zastanawiam sie czy samemu sie za to zabrać czy mechanikowi zostawić tą robótke. Mialeś jakieś problemy przy wymianie?? Czy ciężko jest ściągnąć zacisk hamulcowy i trudne jest zakładanie klocka w zacisk?? Masz jakieś wskazówki co do wymiany tylnych tarcz i klocków? Pozdrawiam

Temat: migajaca kontrolka hamulca recznego / Forum: 156
Wysłano: Pon Sty 19, 2009 1:02 pm / Wiadomości: 13 / Odsłon 512  
kończą sie klocki hamulcowe i stąd masz mniej płynu w zbiorniczku...

sprawdz klocki...

jak dolejesz teraz płynu to po wymianie klocków bedziesz miał go za dużo...

Temat: Volkswagen Bora - tarcze hamulcowe / Forum: Porady, problemy techniczne
Wysłano: Nie 26 Kwi 2009, 18:20 / Wiadomości: 5 / Odsłon 301  
sprawdź prowadnice zacisku czy lekko chodzą , czy tloczek hamulcowy lekko sie chowa jeśli nie to radze przesmarować ,łożyska kół jeśli huczą podczas jazdy to może być następną przyczyną .a przy wymianie klocków tarcze trzeba przetoczyć i nie mogą one przekroczyć min wartości grubości tarczy tj 19 mm jeśli po przetoczeniu jest to mniej to trzeba wymienić ale radze kupić coś lepszego to znaczy lepszej jakości i do tego klocki ale nie za twarde

Temat: [W124]tutajnbspE220T tarcze i klocki hamulcowe / Forum: Mercedesy - współczesne
Wysłano: Wto Kwi 29, 2008 1:37 pm / Wiadomości: 6 / Odsłon 263  
Pytanie dodatkowe: czy przy wymianie tarcz i klocków co się jeszcze wymienia albo warto wymienić w Mercedesach? Jakieś podkładki, zawleczki, śrubki czy inne duperelki?
Ile płynu hamulcowego wchodzi do 124 i 123?

Temat: Tarcze i klocki - wasze opinie / Forum: Jeep Grand Cherokee
Wysłano: 2009-01-28, 20:09 / Wiadomości: 7 / Odsłon 295  
WITAM
Jestem po wymianie tracz i klocków w WG 2001.
Wymieniłem na TRW oraz klocki remsa.
Zaciski co prawda mam akebono to gwarantuje dobre wyniki.
U mnie po wymianie jest wszystko dobrze.
Tarcze kupiłem za 248,90 komplet
a klocki za 156,00zł
Jeżeli ktoś potrzebuje wymienić bez zbędnych dużych wydatków to polecam
Tarcze TRW ja kupiłem w Inter Cars.
Pozdrawiam
RIKOPLUS

Temat: Jaka grubośc nowych klocków na tył? 12 czy 17mm? / Forum: Techniczne
Wysłano: Wto Maj 05, 2009 21:23 / Wiadomości: 6 / Odsłon 124  
W xiędze pisze że nowe klocki z blachą mają 12mm a na allegro klocki mają aż 17mm - no i nie wiem czy mi się zmieszczą?
Proszę o info od kogoś kto zmieniał ui siebie klocki na tyle. Ewentualnie na co zwrócić jeszcze uwagę przy wymianie tarcz bo mam ABS - czy są specjalen tarcze do tego?
Pzdr!

Temat: [R600 SDI] Usuniecie katalizatora / Forum: Usterki i porady techniczne
Wysłano: Sro Mar 04, 2009 17:10 / Wiadomości: 66 / Odsłon 1312  
Cytat
A w ogłoszeniach o sprzedaży aut ludzie piszą,że auto tydzień po wymianie płynów,pasków,klocków itp. Nie wierzę w świętego Mikołaja


to się nazywa chwyt marketingowy
i niestety ludzie w to wierzą

Temat: [R600 SDI] Usuniecie katalizatora / Forum: Usterki i porady techniczne
Wysłano: Sro Mar 04, 2009 17:06 / Wiadomości: 66 / Odsłon 1312  
Cytat
nikomu prezentów robił nie będę bo to i tak ceny nie podniesie jak będę z czasem opylał auto



Też tak myślę.
A w ogłoszeniach o sprzedaży aut ludzie piszą,że auto tydzień po wymianie płynów,pasków,klocków itp. Nie wierzę w świętego Mikołaja.
Kto,przy zdrowym umyśle wydawał by na to kasę,że by auto sprzedać za tydzień albo dwa?

Temat: [A6 C5] Padła skrzynia biegów ASB / Forum: Układ napędowy i skrzynie biegów.
Wysłano: 2009-04-14, 23:34 / Wiadomości: 21 / Odsłon 553  
Cytat
PRZECIEZ TA SKRZYNA TANIEJ WYJDZIE W NAPRAWIE NIZ W WYMIANIE !!! NO LUDZIE !!! DZIS AUTOMAT TO BETKA !!


Jak Automat to betka to dlaczego w polsce tych fachowców od skrzyń jak na lekarstwo?
Podobno zęby na automatach spiłowałeś więc walnij reklamkę gdzie te skrzynie naprawiasz i tym sposobem pomożesz wielu osobom i przy tym dobrą kasę zrobisz bo naprawa automatu to nie wymiana klocków

Temat: Klocki hamulcowe / Forum: Porady, problemy techniczne
Wysłano: Wto 03 Mar 2009, 14:58 / Wiadomości: 7 / Odsłon 409  
Proponowałbym rozebrać i sprawdzić oraz upewnić się, czy dobrze zostały klocki dobrane do samochodu.
Po wymianie nie powinno się to występować, co najwyżej piszczenie klocków w momencie docierania z tarczą.

Jeżeli te same objawy były przed wymianą klocków to do wymiany tarcze na danej osi.

Temat: po spuszczeniu recznego nadal swieci kontrolka / Forum: 626 / MX-6 / Xedos 6
Wysłano: 27 Kwi 2009 | 1:42 / Wiadomości: 11 / Odsłon 468  
Przed wymianą klocków też mi sie czasami zapalała, po wymianie zgasła. Mechnik powiedział że musiał się przywieszać czujnik w zbiorniczku płynu hamulcowego, może warto się nim zainteresować.

Temat: wymiana klocków i tarcz hamulcowych / Forum: Premacy / MPV
Wysłano: 11 Maj 2009 | 19:53 / Wiadomości: 6 / Odsłon 125  
Witam

czy jest jakas filozofia w wymianie tarcz i klocków hamulcowych - jezeili tak to prosze o wskazowki jak to zrobic poprawnie poniewaz chyba zdecyduje sie na samodzielne majstrkowania a nie wizyte u mechanika

pozdrawia i dzieki za pomoc

rt

Temat: JAKIE MACIE KLOCKI? / Forum: hamulce
Wysłano: Wto Maj 05, 2009 11:04 am / Wiadomości: 15 / Odsłon 535  
Cytat
Dzieki za wypowiedzi ja musze wymienic z przodu a mam Lucasy i co hamowanie sie wszyscy patrza:/ piszczą niesamowicie niestety



to albo przy wymianie nie odczyściłeś lub mechanik nie odczyścił i nie przesmarował zacisków i łoża klocków czy jak to nazwać albo może je przygrzałeś ?? ew. po prostu dokonują żywota ??

a tak w ogóle to się nie mogłem powstrzymać po przeczytaniu nagłówka by nie odpisać że mam klocki LEGO

Temat: [N16] Zwrotnica, tarcze, wibracje - o co chodzi ?! / Forum: Almera
Wysłano: Sob 14 Cze, 2008 13:23 / Wiadomości: 11 / Odsłon 673  
Problem w tym, że był to serwis nissana i ponoć są pewni że to zwrotnica. Jak zadecydowałem, że nie zrobię tego od razu (3180 + robota !) to kazali mi podpisać oświadczenie, że wiem o uszkodzonej zwrotnicy. Bardzo zdziwiło mnie po prostu nasilenie objawów (wibracji) po wymianie tarcz i klocków i pojawienie się ich na pedale hamulca w takim stopniu już przy małych prędkościach. Pomyślałem po prostu, że mój samochód stał się "dawcą organów" mimo woli ...

Temat: Nowe hamulce w seju-kłopoty / Forum: Sport garage
Wysłano: Nie Kwi 19, 2009 7:48 pm / Wiadomości: 4 / Odsłon 240  
Przy wymianie klocków sprawdziłeś czy tłoczek w zaciskach i prowadnice zacisków nie były zapieczone? Wadliwe prowadnice przy wymianie klocków na nowe (grubsze) czasami robią takie jaja. Miałem DS2500 i na płynie DOT 4 nigdy nie spaliłem klocka tylko wcześniej płyn zgodowałem. Hamulce powinny się dotrzeć po kilku hamowaniach (jak na serwisie wymienią Ci klocki to pojedziesz na wycieczkę 1000km żeby je dotrzeć a potem na drugą pętlę rajdu?

Temat: wymiana klocków i tarcz hamulcowych / Forum: Premacy / MPV
Wysłano: 12 Maj 2009 | 8:48 / Wiadomości: 6 / Odsłon 125  
Ja właśnie wczoraj odebrałem samochód po wymianie tarcz i klocków, z przodu, robiłem to w serwisie fiata koszt 320 zł wraz z częściami i robotą Jak narazie to dziwnie się hamuje bo tarcze są jak szyba proste...

Temat: [R75 2,5 1999r] wymiana klockow a kontrolka / Forum: Usterki i porady techniczne
Wysłano: Czw Lut 12, 2009 10:15 / Wiadomości: 5 / Odsłon 106  
Witam,

Palila mi sie od jakiegos czasu kontrolka od klocków hamulcowych.
Sam wymienilem klocki (faktycznie byly juz cienkie) ale kontrolka nie zgasła.
Czy cos zrobiłem źle przy wymianie czy musze skasowac błedy na kompie?

Temat: [N16] uszczelmiacz półosi skrzyni biegów 2.2Di / Forum: Almera
Wysłano: Sob 13 Gru, 2008 09:40 / Wiadomości: 17 / Odsłon 796  
Nie wiem jak inni, ja oleju u niego nie wymieniałem, bo nie było takiej potrzby, a to co ktoś napisał powyżej o koszcie 4 łożysk i wymianie oleju ( którego do tej skrzyni wchodzi całkiem sporo ) za 700 zł, też wydaje mi się dziwne. Ja płaciłem za robotę i dwa łożyska 400 PLNów.
Co do łożysk, jest coś takiego jak ich regeneracja czy produkcja rzemieślnicza, czego Twój mechanik chyba nie bierze pod uwagę, a co prawdopodobnie ma miejsce w tym przypadku ( na pewno nie są nowe w sensie jakim mówi Twój mechanik, tzn nie wyjmuje ich z pudełka ).
Niedaleko miejsca gdzie pracuje, jest firma, która zajmuje się produkcją łożysk (każdego rodzaju, w tym również nietypowych na zamówienie, jaki jest tego koszt, nie wiem, trzeba byłoby porozmawiac bezpośrednio z technikiem, to tak BTW odnośnie łożysk, ich normalizacji i cen.
Skoro ma wątpliwości, niech zadzwoni bezpośrednio do Siedlec i się dowie, nie twierdzę, że nie zna się na rzeczy ale to, że ostatnio zrobił skrzynię za 1200-1300 zł o niczym nie świadczy ( może ma taki narzut, bo skoro ostatni raz robił to w wakacje, znaczy że nie zdarza mu się często ). W Siedlcach, gośc specjalizuje się tylko w skrzyniach biegów, robi to bez ich wyjmowania ( jak to ma miejsce w większości niewyspecjalizowanych w jednej dziedzinie serwisach ) i chyba wie co robi, skoro na tym i innych forach, jest o nim trochę informacji i cały czas ma ich przemiał. Poza tym, czy jest na forum osoba, która jest/była niezadowolona z jego usług?

Koszt uszczelniacza półosi to 50-60, wiem bo przed robotą w kwietniu u niego, szukałem, dowiadywałem się, wiem że serwisy mimo, że mają spooore upusty na części w InterCarsie czy BHMD, miewają też spoore narzuty na te części dla swoich klientów.

Na koniec coś o produkcji rzemieślniczej, ładnych parę lat temu mój brat w Escorcie zrobił test klocków oryginalnych i tych od rzemieślnika ( tych jest już jak na lekarstwo ). Oryginalne nie wytrzymały połowy przebiegu tych drugich....

Temat: problem kontrolką hamulca recznego / Forum: Porady, problemy techniczne
Wysłano: Nie 22 Mar 2009, 15:51 / Wiadomości: 5 / Odsłon 264  
Cytat
za mało płynu hamulcowego zanim dolejesz radze sprawdzić stan klocków hamulcowyh


Dołączam się do tego postu. Przed uzupełnieniem płynu sprawdź klocki, jeśli są zużyte to wymień i wtedy uzupełnij płyn. Jeśli wlejesz wcześni a potem wymienisz klocki, to po wymianie wywali ci płyn z zbiorniczka. Może też być cieknący cylinderek i dlatego ubywa płynu, i kontrolka też będzie zaczynać świecić.

Temat: Problem z hamulcami / Forum: Porady, problemy techniczne
Wysłano: Nie 29 Mar 2009, 21:49 / Wiadomości: 8 / Odsłon 445  
ja mam podobnie cieżko jest zachamować zeby zblokowało koła po wymianie tarcz, klocków bebnów i cylinderków i odpowietrzeniu było jako tako ale po jakims miesiącu znów wrocilo do momentu ze nie moge zblokowac kół jaka to może być przyczyna.Wiem ze ogólnie w fiatach są słabe hamulce ale jeździłem kumpla palio 2002r i tak hamulce jak zyletka są

Temat: [Megane II phII] Problem z hamulcem ręcznym w Megane 2005 / Forum: Mech.-Ogólne - Megane II
Wysłano: 2009-05-05, 09:30 / Wiadomości: 2 / Odsłon 73  
Po wymianie tylnych tarcz i klocków przestał działać hamulec ręczny. Dźwignia przy podnoszeniu nie stawia oporu. Końcówki do zacisków zaczepione, tylko linka luźna, chyba nie pękła, bo nie mogę jej wyciągnąć. Czy jest możliwe że spadła z dźwigni? Jak się do tego zabrać?

Temat: [R75 2.0 v6 '99] / Forum: Usterki i porady techniczne
Wysłano: Nie Lut 08, 2009 09:08 / Wiadomości: 8 / Odsłon 82  
Pytanie podstawowe, czy objawa była zanim zabrałeś sie za wymianę klocków? Będzie wiadomo czy coś popaprałeś przy wymianie , czy szukać gdzieś indziej. Tarcze i ich bruzdy , o których piszesz nie mają większego wpływu na tak bardzo zmniejszone hamowanie. Ps. Nie kombinuj z jakimś szlifowaniem tarcz. Jeśli jest potrzeba to poprostu je wymień. To są hamulce i nie eksperymentuj. Nie jest to wielki wydatek. Kupisz je raz i starczą na długo.

Temat: Cena za naprawę mojej Nuby - dużo czy mało? Prosze o pomoc! / Forum: Porady i naprawy
Wysłano: 6 Listopad 2008, 14:33 / Wiadomości: 13 / Odsłon 655  
Cytat
Witajcie,
dzisiaj odebrałem samochód z naprawy. Jako, że była to moja pierwsza wizyta z Nubą u poleconego mi mechanika, chciałbym się dowiedzieć od Was, czy mnie zbytnio nie naciągnął. Nie znam się za wiele na cenach, usługach i mogę jedynie się domyślać czy to dużo, czy mało. Dodam tylko, że części, które zostały mi wymienione są na pewno oryginalnymi Daewoo (sprowadzane z serwisu)

Co zostało wykonane w samochodzie:
1. Wymiana oleju i filtra oleju (Mobil 1 15U40)
2. Wymiana płynu chłodniczego
3. Wymiana płynu hamulcowego
4. Wymiana tylnych tarcz przy hamulcach + wymiana wszystkich klocków (przód + tył)
5. Trzeba było wymienić też jeden z cylindrów przy hamulcach w tyle (dobrze to napisałem?), bo jakiś zawór był totalnie pordzewiały i nie dało się odpowietrzyć (wcześniej hamulec działał jak masło).

Cena za to: 1150zł :-/ Mój budżet ledwo to wytrzymał :-/

Czy pojechał ze mną jak z gównem, czy może taka cena jest w miarę normalna? Bardzo proszę o pomoc! Chcę wiedzieć, czy ufać w przyszłości temu facetowi, czy nie. Szukam stałego mechanika, który były w miarę możliwości jak najuczciwszy i zrobił to, co ma zrobić i nie aż tak dużo więcej jak to robią niektórzy..



Wiesz ja pojechałem do serwisu optymistycznie nastawiony że mam d ozrobienia tylko hamulec ręczny (baaardzo słaby) i że wyniesie to z 50zł

Okazało się że do wymiany były tarczo-bębny , szczeki , klocki , linki hamulca ręcznego ...
Mechanik "zaoszczedził" na wymianie tarcz kotwicznych i niestety musiałem kilka razy jechać aż wymienił ...
Tyle że tarcze ja sam kupowałem bo w ASO Daewoo chcieli za nie chyba 390zł za sztukę a ja zapłaciłem chyba 250-300zł za 2 sztuki ...
Mechanik nie przejmuje się "kosztami" , nie będzie szukał gdzie taniej części , tylko kupi tam gdzie ma najbliżej i sklep ma duża ofertę ...

Ideałem by było samemu kupować części i wtedy jechać na wymianę ...
Tyle że jak się samemu wie co wymienić , to w większosci potem nie trzeba mechanika

Ja też przepłaciłem na częściach , ale stwierdziłem że na bezpieczeństwie się nie oszczedza i teraz mam super działający hamulec ręczny a z tyłu zupełnie nowy system hamulcowy

PS. Sprawdź jak Ci działa hamulec ręczny Bo może okazać się że trzeba będzie wymienić także tarcze kotwiczne
Ale wtedy lepiej sam zamów

Temat: Ręczny w 2,0 / Forum: Porady i naprawy
Wysłano: 14 Sierpień 2008, 09:59 / Wiadomości: 11 / Odsłon 445  
Cytat
brzmi czy mozna kupić i gdzie same te pseudocylinderki z regulatorem czy muszę kupić cała tarczę kotwiczną u kossy? Oczywiście jest to ostateczność ale chciałbym wiedzieć na co się szykować.



Nie kupisz. Musisz całe tarcze kotwiczne.

Sam to przechodziłem , ale u mnie skończyło się na wymianie linek , tarcz kotwicznych , tarczobębnów , szczek , klocków ...

Ale z drugiej strony chciałem aby było idealnie i na dłuuugo starczyło

Temat: [P11/WP11] Jak zdiąć przednie zaciski hamulcowe / Forum: Porady eksploatacyjne
Wysłano: Nie 05 Kwi, 2009 00:36 / Wiadomości: 19 / Odsłon 445  
No i przy wymianie czeka Cię wciskanie tłoczka bo do zjechanych klocków jest sporo wyciśnięty, dobrze że to przód bo z przodu się go tylko wciska, w tylnych hamulcach jeśli masz tarcze a nie bębny to już nie tak prosto bo trzeba tłok wciskać i wkręcać jednocześnie, ale też spokojnie do ogarnięcia. W razie jeszcze jakichś wątpliwości pisz i pytaj

Temat: [ GŁOGÓW-Pozdrówka i podziękowanko dla Brt'cika] / Forum: Pozdrowienia
Wysłano: Sro Kwi 08, 2009 12:33 / Wiadomości: 3 / Odsłon 97  
Pozdrówka i wielkie dzięki dla Brt'a,za pomoc przy mojej pierwszej wymianie oleju,filtrów i klocków hamulcowych w Kochanicy.Dzięki za możliwość skorzystania z jakże zacnie wyposażonego garage i za lekcję poglądową budowy mojej Kochanicy(napatrzyłem się wczoraj dokładnie,co ma pod spódniczką )Bartek jeszcze raz wielkie dzięki i chylę czoła

Temat: drrzenie kiery / Forum: Ogólne
Wysłano: Sob 03 Cze, 2006 / Wiadomości: 23 / Odsłon 2716  
Cytat
Mam leonika TDI z 2004 i przy delikatnym chamowaniu drży mi kierownica , a jeśli docisne mocniej przestaje. - Czy to normalne???? felgi są proste i wyważone, nie był nigdy udeżony ...... co to może być????

Z góry dzięki za pomoc
Michał



Witajcie po długiej nieobecności
Wpadłem na chwilę i widzę doskonale znany mi z autopsji temat. Miałem podobny problem z moimi hamulcami. Wymieniłem chyba 7 kompletów tarcz w ciągu niecałych 2 lat!!! Opisałem też trochę na forum co się działo z moimi przeklętymi hamulcami. Wreszcie zdecydowałem się na radykalne rozwiązanie opisane w wątku: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=4216

Co do krzywiących się tarcz 280 mm mam parę uwag, które może przydadzą się kolegom.
1. Kiedy się dość ostro zasuwa klekotem z bagażem i 3-4 osobami na pokładzie wyprzedza po jednym samochodzie i gwałtownie hamuje chowając się za kolejnym bo coś z na przeciwka jedzie (nasze kochane drogi ) to szlag trafić potrafił mi tarcze już po 2-3 kkm i to przy suchej drodze, więc o deszczu nie ma mowy. Wniosek - hamulce 280 mm są za słabe do butowania i nic tego nie zmieni.
2. Budowa zacisku 280 mm powoduje, że oprócz standardowego blokowania się klocków w brudnej prowadnicy jarzma dochodzi jeszcze jeden poważny problem - wkręcane w zacisk prowadnice muszą być idealnie rówloległe względem siebie i prostopadłe do tarczy!!!. Inaczej dochodzi do przytrzymywania klocka przy tarczy i przegrzewania tarczy a w efekcie jej pokrzywienia

Ja po długich bojach z hamulcami 280 mm poddałem się i wymieniłem na 288 mm (razem z przednimi McPhersonami od 150 KM PD TDI). Jakbym miał koła 16" to przy wymianie tarcz władowałbym 312 mm (razem z jarzmami oczywiście od 312 mm). Przejechałem już parę kkm po wymianie, nie żałowałem hamulcom nic a nic i jak do tej pory wszystko jest ok. Oby tak dalej

Dla mnie układ 280 mm to totalna porażka VW...

Temat: sprzedam CRX r89 / Forum: Sprzedam
Wysłano: 2007-06-03, 14:45 / Wiadomości: 5 / Odsłon 460  
witam mam do sprzedania CRX IIgn 1989 rocznik, elektryczne szyby i szyberdach, alufelgi, po wymianie oleju, paska rozrządu, klocków hamulcowych, opony w bdb stanie, sprzedaje bo jakoś mi sie prawko straciło:( i nie mam innego wyjścia, więcej informacji pod nr 511243318 woj. małopolskie cena 5000 fotek nie posiadam niestety

Temat: Słaby ręczny / Forum: Gtv / Spider
Wysłano: Sob Kwi 04, 2009 6:59 am / Wiadomości: 8 / Odsłon 249  
Tak jak w temacie, po wymianie tylnych tarczy i klocków hamulcowych na nowe, hamulec ręczny strasznie słabo trzyma gdy jest troszkę z górki to praktycznie wcale, jest już podkręcony na max na tej śrubie przy drążku i nic? co może być tego przyczyną i jak to jest u was z ręcznym? dodam, że przed wymianą ręczny tez nie był za dobry ale teraz to już masakra.

Temat: Uciekający pedła hamulca / Forum: Techniczne
Wysłano: Czw Mar 26, 2009 20:02 / Wiadomości: 9 / Odsłon 181  
Wszystko w normie, tak ma być.

Też to dopiero przerabiałem. Po wymianie tarcz i klocków w moim golfie miałem to samo.

Po 100km hamulce się dotarły, hamują dobrze, a tego wpadana w ogóle się nie zauważa przy normalnej jeździe.

Ale mi też to nie dawało spokoju i przelałem duuuużo płynu hamulcowego, odpowietrzając cały układ kilkakrotnie, również za pomocą VAG, zanim dowiedziałem się, że tak ma być.

Temat: piski przy hamowaniu / Forum: RX-7 / RX-8
Wysłano: 02 Maj 2009 | 19:13 / Wiadomości: 35 / Odsłon 1756  
O, widzę, że temacik o klockach odgrzebałeś. To i ja się pochwalę, że jestem 4 dni po wymianie klocków hamulcowych. Piszczą niemiłosiernie, ale czekam aż się ułożą. Pytanie, czy się ułożą?

Temat: Zamulanie silnika - del Sol [Rozwiazane] / Forum: Techniczne
Wysłano: 2007-01-31, 14:06 / Wiadomości: 16 / Odsłon 1060  
odnośnie tematu GRUBEGO- sprawdź wszystkie przewody podciśnienia. Ziomek tak miał, po przejechaniu kilku klocków zaświecał się CHECK i obroty pływały, jak by sam sobie dodawał gazu, wmienił świeczki (6 bo to Legend 3,2 V6)kabelki i inne duperelki, az tu kiedyś sprawdziliśmy przewody podciśnienia i w jednym była dziurka, po wymianie silnik chodził normalnie.

Temat: jak odpowietrzyc hamulce??? / Forum: Techniczne
Wysłano: 2005-12-12, 21:44 / Wiadomości: 27 / Odsłon 2184  
Przy wymianie tylkoch klocków troche wkrecilem troche tłoczki bo klocki mi nie chciały wejsc.Czy tak zoze zostać?Zdaje mi sie ze jeden tylk hamulec słabiej łapie dlatego ze jest albo zapowietrzony albo moze to wina wkreconego tłoczka?

Temat: Stukanie przedniego koła - hamulce ? / Forum: 323 / MX-3
Wysłano: 28 Kwi 2009 | 9:02 / Wiadomości: 10 / Odsłon 400  
Cytat
Po wymianie kompletu klocków hamulcowych i przetoczeniu tarcz u mechanika pojawiło się lekkie bicie na kierownicy i dosyć mocno odczuwalne podczas hamowania, a przy prędkościach powyżej 100 km/h nawet bardzo mocno

Cytat
niedawno doszedł do tego stukot z prawego przedniego koła, który znika nawet przy lekkim wciśnięciu hamulca

Obstawiam zle zalozenie klockow, tj. brak blaszek/drucikow rozpierajacych.

Temat: silnik umiera ale dla czego? (XJ 4.0) / Forum: Jeep Cherokee
Wysłano: 2009-04-20, 20:46 / Wiadomości: 138 / Odsłon 3622  
Witam.
Pracował idealne(i z pewnością w związku z tym wskazana była wymiany aparatu zapłonowego )-w trakcie pracy silnika aparat zapłonowy odchylał się od "pionu" około 2cm we wszystkie strony.Przy okazji wydając bardzo niepokojące dźwięki( stuki ).
Przy wymianie dokładnie oznaczyliśmy położenie palca aparatu zapłonowego i płetwy.Przy demontażu stwierdziłem,że aparat był dosłownie tylko przyłapany.Po wyjęciu aparatu zauważyliśmy,że zębatka jest "rozbita" uszkodzona na 1/3 całkowitej jej wysokości (dolna część).Z doświadczenia wiem ,że są tylko dwie możliwości ustawienia aparatu zapłonowego,źle lub dobrze.Jeżeli aparat został włożony źle to auta nie odpalisz i musisz obrócić go o 180 stopni.
Dam rękę uciąć ,że aparat został włożony dobrze.Przed jego zamontowaniem wszystko zostało sprawdzone.Widząc ,że pierwotnie aparat był niezamocowany dokręciliśmy go dokładnie.Autko odpaliło bardzo ładnie, ale zaraz zaczęło kichać i nierówno pracować.Z przekory zdemontowałem aparat jeszcze raz i obróciłem ,auto nie odpaliło.Wróciłem więc do poprzedniego ustawienia.Auto odpalało ,ale nadal praca była niewłaściwa.A przy okazji stwierdziłem ,że z pod bagnetu obficie wydostaje się dym,przez odkręcony korek wlewu oleju wybijał "komin" dumu półmetrowej wysokości.
Wysłałem klienta po nowe świece i przewody (świece powypalane,a przewody na 1 i chyba 3 uszkodzona izolacja).
Jak można się domyślić niewiele to pomogło.Dopiero poluzowanie śruby mocującej aparat zapłonowy do bloku silnika pomogło,autko zaczeło pracować "ładniej".
Walczyliśmy z autem kilka godzin,w tym czasie silnik przepracował około 10-20 minut.
Śmię stwierdzić ,że dziura wypalona w tłoku ma tyle wspólnego z aparatem zapłonowym co z wymianą klocków hamulcowych.
Reasumując Kolega Tomek nabył Jeepa Cherokee po bardzo okazyjnej cenie od RODAKA
który miał w bardzo głębokim poważaniu dbanie o swego"pieszczocha".Ano pan poprzedni właściciel dokonywał już naprawy silnika metodą chałupniczą (rozsypał się któryś z tłoków) więc dokupił jakiś z demobilu i wstawił.Przy okazji zużywając ogromne ilości czerwonego sylikonu.Krzyżak w przedniej półosi zamontował "profesjonalnie" spawarką.To że kierownica prawie odpadła, tyż Rodakowi nie przeszkadzało.Generalnie autko jest zaniedbane i ze wszystkich stron widoczne są inwencje twórcze przeciętnego polaka co to zna się na mechanice jak nikt inny.
Cała sprawa to czysty bardzo złośliwy przypadek.
Serdecznie wszystkich pozdrawiam Darek.